2019. szeptember 19., Vilhelmina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az angol fiatalok vásárláskor a környezetre is gondolnak

Angliában az ezredforduló után született, most fogyasztóvá váló generáció számára egy termék megítélésekor az egyik legfontosabb szempont, hogy előállítása és forgalmazása mekkora ökológiai lábnyomot hagy maga után.

A Nagy-Britanniában készített felmérés során a fiatal vásárlók több mint kétharmada nyilatkozott úgy, hogy döntéseiben kiemelt szerepet játszanak a környezetvédelmi szempontok, és amennyiben részletesebb információkat kapnának a kereskedőktől a termékek előállításával kapcsolatban, az nagymértékben befolyásolná őket abban, hogy megvásárolják-e azt – számolt be a Kosárérték e-kereskedelmi magazin.

Az elérhető információk azonban legtöbb esetben korántsem elégítik ki a fogyasztók igényeit, akik nagyobb átláthatóságot és részletesebb tájékoztatást szeretnének arról, milyen környezetvédelmi szempontokat érvényesítenek egy-egy termék gyártói és az azokat forgalmazó kereskedők üzleti tevékenységük során.

A tudatos vásárlás kellő tájékoztatás híján gyakran hosszas töprengéssel jár Fotó: shutterstock.com

Az InRiver piackutató cég tanulmánya szerint a fiatal vásárlók 62 százalékának elsőrendű szempont egy termék kiválasztása során, hogy az mennyire környezetbarát, 63 százalékuk pedig azt állította, hogy meg sem vásárolna olyan termékeket, amelyek nem környezetbarát módon lettek előállítva.

A vásárlók mintegy ötöde már most is csak fenntarthatósági szempontból makulátlan termékeket vásárol, 6 százalékuknak fontos a környezetbarát csomagolás.

Szintén 6 százalék mérlegeli, hogy a termék anyaga mennyire környezetbarát, ugyanakkor csak 5 százalékuknak fontos, hogy etikus termék kerüljön a kosarukba.

És mik azok a tényezők, amik alapján egy-egy vásárló eldönti, hogy egy termék mennyire környezetbarát? A kutatás szerint a termék csomagolását a vásárlók 47 százaléka tartja fontosnak, és 44 százalékuk a termékinformációkat is átnézi ennek eldöntéséhez. A vásárlók mintegy negyede a kereskedők marketinganyagait böngészve, 17 százalékuk pedig az influencereken keresztül próbál környezetvédelemmel kapcsolatos termékinformációkat szerezni.

Neked ajánljuk
Egy évig új ruha nélkül – lehetséges? Ez a telefon nem csak okos, fenntartható is A legtöbb műanyag nem újrahasznosítható Norvégiában már rég rájöttek, hogyan kellene védekezni a tömegturizmus ellen Egy új innováció véget vethet a kávékapszulák rossz hírének
Tovább a forrásra: kosarertek.hu
Vissza
Hírfolyam