Az online térben is legyél tudatos!
Azzal is tehetsz a klímaváltozás ellen, hogy a megfelelő keresőoldalt használod. A környezetbarát Ecosia tervezi, hogy a keresőmotorját alakítja olyan módon, hogy a találatokat a fenntarthatóság figyelembevételével rangsorolja a rendszer, illetve egy környezettudatos digitális személyi asszisztens kifejlesztését is fontolgatja.
Ahogy nő a globális felmelegedéssel kapcsolatos tudatosság, egyre több cég igyekszik ellentételezni a termékei vagy a szolgáltatásai nyomán fellépő környezetkárosodást. Erre törekszik a berlini alapítású Ecosia is, az internetes keresők piacán kínálva olyan megoldást, aminek használata nem jár szén-dioxid-kibocsátással, sőt, a keresésekkel a cég faültetési akcióját is támogatják a felhasználók – írja a Bloomberg alapján a G7.
A német cég kizárólag megújuló energiaforrásokból látja el árammal a szervereit, miközben nyereségének mintegy 80 százalékát fák ültetésére fordítja.
Christian Kroll, a vállalkozás vezetője szerint az erdősítés a legolcsóbb és a leggyorsabb módja a klímaváltozás elleni fellépésnek, ha a megfelelő térségekben – leginkább Közép- és Dél-Amerikában, Afrikában és Délkelet-Ázsiában – történik meg.
A tíz éve működő cég várhatóan egyre nagyobb léptékű környezetvédelmi programokba foghat, ugyanis már akár 45 kereséssel összejön egy fa ültetésére elegendő profit a cégnél, a felhasználóik köre pedig folyamatosan nő.

Az Ecosia új termékek bevezetésén is dolgozik: többek között a keresőmotorjukat alakítják olyan módon, hogy a találatokat a fenntarthatóság figyelembevételével rangsorolja a rendszer, illetve egy környezettudatos digitális személyi asszisztens kifejlesztését is fontolgatják.