A magyar fogyasztók bíznak a környezettudatos termékekben
Az Európai Bizottság 2019-es fogyasztói körülmények eredménytáblája szerint csökkennek az uniós régiók közti különbségek a fogyasztói tudatosság terén: egyre többen figyelnek környezeti lábnyomuk csökkentésére. Magyarország is az élbolyban végzett.
A felmérés alapján egyre több uniós fogyasztó ismeri és alkalmazza vásárlása során az éghajlat felmelegedésével és a globális műanyagszennyezéssel kapcsolatos megfontolásokat – számolt be az MTI alapján a Webrádió.
Az eredménytábla alapján a kelet- és dél-európai uniós országok fogyasztói a leginkább környezettudatosak.
A 2018-as adatok alapján a zöld színnel jelölt országok fogyasztói és kiskereskedői bíznak meg leginkább a termékek fenntarthatóságával kapcsolatban közölt információkban:

Az eredménytábla adataiból az is kiderül, hogy az uniós fogyasztók több mint 70 százaléka bízik abban, hogy a kiskereskedők tiszteletben tartják fogyasztói jogaikat. Ezt a trendet tükrözi az is, hogy a kiskereskedők 70 százaléka szerint könnyű megfelelni a fogyasztóvédelmi jogszabályoknak.