A SPAR segít pálmaolajmentesen vásárolni
Teljesen pálmaolajmentesek lettek a SPAR bizonyos saját márkái, amit – hogy könnyebben megtaláljuk őket az üzletekben – külön logóval jelölnek.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 2019-ben indított kampányt a Magyar Természetvédők Szövetségével, a magyarországi Jane Goodall Intézettel, a Hulladék Munkaszövetséggel, a Felelős Gasztrohőssel és a SzóKiMondókával azért, hogy a boltok polcain vásárlóként könnyebben megtalálhassuk a pálmaolajmentes termékeket.
A SPAR már akkor jelezte, hogy a könnyebb azonosíthatóság érdekében a csomagolások többségén külön logó jelzi majd a pálmaolajmentességet.
Az élelmiszeráruház többletértéket hordozó saját márkás – SPAR Natur*pur Bio, SPAR Premium, SPAR Vital, SPAR free from és DESPAR – termékei mostantól nem tartalmaznak pálmaolajat, s ezt külön logó jelzi a csomagoláson.
A kommunikációs vezető tájékoztatójából az is kiderült, hogy a felsorolt termékcsaládokon kívül is vannak akár S-Budget, akár SPAR saját márka alatt is olyan termékek, amelyekből kivonták a pálmaolajat. Mindkét termékcsaládon belül pálmaolajmentesek lettek például a közelmúltban a csomagolt toastkenyerek.
Az egyesület és a kampányban részt vevő szervezetek arra kérik a fogyasztókat, akiknek fontos a saját és gyermekeik jövője, kerüljék a pálmaolaj-tartalmú termékeket. A kozmetikumoktól az édességekig szinte mindenben megtalálható zsiradék előállítása ugyanis veszélyeztetett fajok élőhelyének lerombolásával jár, fogyasztása ráadásul magas telítettzsírsav-tartalma miatt nem is egészséges.