2020. szeptember 30., Jeromos
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az online visszaküldés nem csak a cégeknek, a környezetnek is árt

Döntsünk megfontoltan! A rugalmas vásárlási feltételekkel csak a fogyasztók járnak jól – de hosszú távon valamennyien a kárvallottjai leszünk a feleslegesen utaztatott termékek kálváriájának.

Az amerikaiak minden évben több mint 3,5 milliárd terméket küldenek vissza – ez a legutóbbi karácsonyi időszakot követően több mint 41,6 milliárd dollárnyi értéket tesz ki a csomagküldő UPS számításai alapján – írja a Guardian nyomán a hvg.hu.

Ez viszont jelentős bevételkiesés a kereskedőknek is: a szakértők az Amerikai Egyesült Államokban évente közel 50 milliárdra becsülik a visszaküldött termékek miatti veszteséget.

„Az adataink azt mutatják, hogy a vásárlók 88 százaléka hiszi azt, hogy amit visszaküld, az ismét a polcokra kerül, és újból eladják. A valóságban viszont a vissszaküldött termékek többségét nem lehet ismét eladni”

– mondta el Ann Starodaj, az online rendelt termékek visszaküldésének kezelésével foglalkozó Optoro techcég fenntarthatóságért felelős vezetője.

Amit sokan nem tudnak: a visszaküldések a csomagolás, a szállítás és egyéb tényezőhöz kapcsolódó környezeti ártalom mellett jelentősen hozzájárulnak az üvegházhatásúgáz-kibocsátáshoz is: a cég becslései szerint az „ingyenes” visszaküldés évente 15 milliárd kilónyi szén-dioxid-kibocsátással jár.

Fotó: www.publicdomainpictures.net
Neked ajánljuk
Zöld címkékkel igazítja útba a tudatos vásárlókat a dm Az aggasztó hírek árnyékát jólesik néha egy kis csokival elhessegetni – de most különösen fontos, hogy jól válassz! Németország is zöldkötvényt bocsátott ki Már most mennyi minden viseli magán a változó klíma bélyegét! Tünékeny viaszszobrok késztetnek megállásra Floridában
Tovább a forrásra: hvg.hu
Vissza
Hírfolyam