2020. szeptember 23., Tekla
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az alacsony szállítási költség környezeti lábnyoma hatalmas

Évről évre nő a valószínűsége a statisztikák szerint, hogy a vásárlók a magyar webshopokat – vagy offline boltokat – megkerülve a világ másik feléről rendelnek meg egy terméket, ezzel sokszor csak nagyjából 50 forintot spórolva.

A GfK Hungária 2000 háztartás megkérdezése alapján készített reprezentatív felmérése szerint 2016 és 2019 között a rendszeresen online vásárlók aránya és a vásárlások száma is nőtt Magyarországon (a népesség 31 százalékáról 39 százalékra, és havi 2,9-ről 3,4 alkalomra). Ugyanekkor ez önmagában még nem szükségszerűen jelentené a vásárlással járó kibocsátás növekedését – derül ki a Pénzcentrum oldalán megjelent elemzésből.

Míg kiszállításkor az árut szállító jármű több úti célt figyelembe véve alakítja ki az útvonalát, addig a fogyasztók egyenként mennek el a boltba, ahová eleve el kell szállítani az árut. Bizonyos esetekben kiszállítással a szén-dioxid-kibocsátás 80-90 százalékkal csökkenthető ahhoz képest, ha a fogyasztók maguk mennének el a boltba.

Azonban jelentősen csökken, és akár el is tűnik a házhoz szállítás előnye, ha az árut távolról szállítják, vagy ha egy-két napon belül kell házhoz szállítani, és így nincs lehetőség az utak összevonására.

Egy biztos: a Magyarországon egyébként a legnépszerűbb ingyenes, pár napon belüli határidejű kiszállítás a lehető legkevésbé környezetbarát megoldás. A csomagátvételi arány is olyan terület, ahol lenne még hova fejlődnünk: nagyon gyakori ugyanis, hogy a futárcégeknek kétszer-háromszor kell próbálkozniuk, az ilyen esetek pedig nagyon környezetterhelőek.

A kiszállítási piacon környezetvédelmi szempontból a csomagpontos átvétel lehet az elfogadható kompromisszum. Ez a fogyasztónak is kényelmes lehet, de közben azt is biztosítja, hogy a futárcégek járművei a lehető legnagyobb kihasználtsággal működjenek, és a fogyasztók hanyagsága ne eredményezzen felesleges utakat.

Fotó: piqsels.com
Neked ajánljuk
Zöld címkékkel igazítja útba a tudatos vásárlókat a dm Az élelmiszerek „valódi” ára sokkal húzósabb, mint amit a címke mutat Mit tegyek? Mit vegyek? Mit egyek? – tanulmányi verseny középiskolásoknak Fontos kérdések dőlnek el a közeljövő uniós mezőgazdaságára nézve A jövő útja napelemmel van kirakva
Tovább a forrásra: penzcentrum.hu
Vissza
Hírfolyam