Vess tervszerűen véget az impulzusvásárlásnak
A felmérések szerint az összes bolti költés több mint kétharmada impulzusvásárlás, vagyis a vásárlói döntések többségét ma már nem a szükség irányítja – sokkal nagyobb szerepet játszanak a különböző marketing- és értékesítési fogások.
Az üzletek mindent megtesznek azért, hogy olyan dolgokat vásároljunk, amiket magunktól eszünkbe sem jutott volna megvenni. A trükkök között vannak az állandó árengedmények, a kihagyhatatlannak látszó ajánlatok, a kóstoltatás, a gyűjtögető akciók, a tudatalattira is ható nyugtató zene és illatok és a hatalmas bevásárlókocsik.
Az Xforest összegyűjtötte, mit tehetünk, hogy ellenálljunk a kísértésnek, és ne terheljük felesleges, hulladékká váló termékekkel a környezetet.
- Ne menj éhesen és szomjasan vásárolni! A kutatások szerint ilyenkor sokkal többet vásárolunk.
- Írj bevásárlólistát, és tartsd is magad hozzá!
- A boltban mindig ellenőrizd, hogy meddig őrzik meg a termékek a minőségüket.
- Ne vegyél olyan élelmiszert, amit nem tudsz időben elfogyasztani, akkor se, ha akciós!
- Mérlegeld a szükségleteidet, mielőtt valamit a bevásárlókocsiba pakolsz.
- Ne dőlj be a leárazásoknak! Attól még, hogy valami akciós, egyáltalán nem biztos, hogy szükséged van rá. Érdemes inkább azoknak a termékeknek a leárazására figyelni, amik rendszeresen fogynak, és nem jár le a szavatosságuk! (Például tisztítószerek, WC-papír, fogkrém stb.)
- Lehetőség szerint a vásárlás ne családi program legyen. A felmérések szerint a gyerekek jelenlétében sokkal, akár 30 százalékkal is többet vásárolunk, csak hogy eleget tegyünk a kívánságaiknak.
Az Xforest cikke a környezetbarát vásárláshoz is hasznos tanácsokkal szolgál.
.jpg)