A használt ruha már nem ciki – egyenesen sikk
A villámgyorsan változó divattrendek világában a másodkézből vásárlás energiát, nyersanyagot, vizet spóroló gyakorlatának fokozódó népszerűsége igazán jó hír. Még úgy is, hogy nem feltétlenül a fenntarthatóság áll a hátterében.
A Farfetch, az egyik vezető nemzetközi online luxusáruház több iparági szervezettel egy nagyszabású felmérést készített a vásárlói szokásokról, hogy megtudják: a használtruha-kereskedelem visszavetheti-e az új ruhák piacát.
A kutatásról a hvg.hu számolt be. Az eredmények alapján a váltás elképzelhető:
Az amerikai és brit vásárlók 65 százaléka tervszerűen keresett az új termék beszerzése helyett használt alternatívát.
Ráadásul egyre nagyobb arányban választanak az emberek másodkézből származó darabokat. Az amerikai vásárlók több mint felének a szekrényében találhatók már mások által korábban hordott darabok, míg a britek 42, a kínaiak 21 százaléka vásárol gyakran használt ruhát.
Ugyanakkor a fogyasztókat többnyire nem a fenntarthatóság motiválja. A kínai vásárlók elsősorban az ilyen darabok ritkasága és különlegessége miatt voksolnak a használtra. Az amerikaiak és a britek ugyanakkor spórolási célból járnak turkálóba. Csupán a megkérdezettek 13 százalékát motiválja az, hogy a használt ruha választásával a környezetet is óvja.
