2021. június 15., Jolán, Vid
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Itthon is megugrott a divatcikkek forgalma a járvány alatt, de legalább a fenntartható termékeket is szeretjük

A GLAMI Fashion (Re)search piackutatás-sorozat legújabb felmérése szerint a kormányzati korlátozások utáni első hetekben a divattermékek értékesítése csaknem 50%-kal csökkent, azonban, amikor újra elkezdtünk vásárolni, az eladások még a március elején elért értékeket is meghaladták. 

A felmérés alapján Magyarországon tízből nyolc ember érdeklődik a fenntartható divat iránt, közülük pedig 60% hajlandó lenne többet is költeni egy fenntartható termékre, mint egy hasonló, „fast fashion” divatcikkre – írja a Médiapiac.

A koronavírus-járvány idején a magyarok 66%-a vásárolt ruházati, illetve divatterméket az interneten. A vásárlók 40%-ának valamilyen konkrét árucikk beszerzése volt a célja, 35% pedig akkor rendelt meg valamit, ha a korábban kinézett árucikket leárazták. A megkérdezettek 26%-a új webáruházakat fedezett fel a járvány alatt, és a pozitív tapasztalatoknak köszönhetően a jövőben többet szeretne vásárolni az interneten.

A magyarok csaknem fele (49%) célzott szándékkal kezd neki a vásárlásnak, de itt-ott a kosarukban landol pár előre nem tervezett termék is.

A magyarok 62%-a számára fontosabb a termék jó minősége, mint az, hogy a termék fenntartható legyen. Ezzel ellentétben 29% leginkább a fenntarthatóságot preferálja, tehát kész többet áldozni olyan ruhadarabra, amely környezetbarát módon készült. A válaszadók fele pedig hajlandó lenne extra költséget fizetni az újrahasznosított csomagolásért.

Neked ajánljuk
Klímabarát sajttal rukkolt elő a Lidl Zöldebben gondolkodunk a járvány hatására Megtörtént az első ipari termelő vállalat zöldkötvény-kibocsátása Magyarországon Ismét óriási siker a pályázat, a technikai feltételek javulhatnak Nem támogatták a svájciak a klímavédelmi javaslatokat
Tovább a forrásra: mediapiac.com
Vissza
Hírfolyam