2020. november 25., Katalin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A tudatos vásárlókat is kihívások elé állította a koronajárvány

A kényelem korábban is komolyan megnehezítette a környezettudatos fogyasztási szokások átvételét, az elmúlt hónapokban azonban az egészségügyi megfontolások a vásárlók bátorságát és lehetőségeit is tovább csökkentették – derül ki a NMS Hungary hazai fogyasztók körében végzett felméréseiből.

Az elmúlt év kutatásai során folyamatosan érzékelhető volt, hogy a fenntarthatóság, a környezetvédelem egyre több embert foglalkoztat. Ugyanakkor a környezetvédelem kimerül a szelektív hulladékgyűjtésben és a saját bevásárlószatyrok használatában –írja oldalán publikált elemzésében Seres Attila, az NMS Hungary client service managere.

A vállalat tavalyi kutatása is megmutatta, hogy a többség eddig is elsősorban a kényelmes megoldásokat kereste,

azok a környezetbarát megoldások tudtak széles körben meghonosodni, melyekhez nem volt szükség nagyobb erőfeszítésre vagy életmódváltásra.

Házon kívüli étkezés során sem tudjuk elképzelni, hogy saját evőeszközt vigyünk, vagy ne együnk olyan helyen, ahol műanyag tányérban kapjuk a menüt, de szívesen lemondunk a szívószálról vagy a poharak műanyag fedeléről, ha erre van lehetőség.

Milyen hatással járt a járvány?

A Covid–19-járvány jelentősen megváltoztatta a lakosság vásárlási szokásait. Amellett, hogy rövidült a vásárlással töltött idő, jelentősen megnőtt a célirányos, listás vásárlások aránya, és a vásárlási gyakoriság is visszaesett.

Egyre többen választották a csomagolt, zacskózott, konzervtermékeket.

Ennek egyik oka a hosszabb eltarthatóság volt, ugyanakkor az is fontos szemponttá vált, hogy a termék biztosan tiszta legyen, kívülről fertőtleníthető, belülről pedig kézzel érinthetetlen.

Visszatértek a plasztikba bújtatott péksütemények Fotó: shutterstock.com

A 2019-ben mért eredményekhez képest idén 10%-kal csökkent azok aránya, akik nagyon fontosra értékelték a környezetbarát csomagolás szerepét a vásárlási döntéseikben, míg ugyanennyivel nőtt és így 39% lett azok aránya, akik számára ez kevésbé vagy egyáltalán nem fontos.

Ugyanakkor a megkérdezettek közel fele azt nyilatkozta, hogy ugyanannyira figyelt a járvány alatti korlátozások időszakában arra, hogy mennyi csomagolóanyagot visz haza, míg 38% még jobban is odafigyelt a környezetvédelmi szempontokra, mint korábban.

Végeredményben azok, akik korábban nagyobb hangsúlyt fektettek a háztartási szemét mennyiségének csökkentésére, a járvány alatt úgy érezték, nincs választásuk, az egészségük védelme érdekében kénytelenek feladni az elveiket vagy azok egy részét.

Neked ajánljuk
Elgondolkodtató csecsebecsékkel tehetünk a beporzókért Sikeresnek bizonyult a javíttatás támogatása Bécsben Az IKEA felmérése alapján elméletben már jók vagyunk környezettudatosságból 20 nagy olaj- és gázcég kapcsolatban van a légkörbe jutó szén-dioxid több mint egyharmadával Számukra biztosan nem színjáték a fenntarthatóság
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam