2020. október 27., Szabina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Tudatos ruhamárkák az etikus divat kedvelőinek

Szeretnéd követni a divatot, de nem akarod támogatni a ruhaipar tisztességtelen gyártási folyamatait? Vajon honnan szállítják ide a ruhát? Kiket dolgoztattak? Milyen körülmények között készítették az egyes darabokat?

Egyelőre még igencsak gyerekcipőben jár az etikus ruhagyártás, hiszen nem olyan egyszerű helyesen cselekedni, mint azt szeretnénk. Az, hogy egy termék fenntartható módon készült, sajnos nem jelenti automatikusan, hogy etikusan is gyártották – írja a Glamour.

Egy termék akkor készül fenntartható módon, ha a környezetre gyakorolt káros hatása a lehető legkevesebb, és könnyen újratermelhető. De csak akkor számít etikusnak is, ha a gyártása semmilyen módon nem okoz fizikális vagy mentális sérülést: sem embernek, sem állatnak.

Válogatás az etikus divat globális és hazai képviselőiből

  • MATYODESIGN A kisvállalkozás mára már 27 taradi asszonynak ad munkát. Amellett, hogy igazi közösséget kovácsoltak és etikus üzleti modellre törekednek, időtálló és tartós ruhadarabokat hoznak létre, amelyek a minta felelevenítésével a hagyomány továbbadását is szolgálják.
  • Nes A Szilágyi Andrea által alapított etikus márkánál egy kis csapat dolgozik az egyedi cipők elkészítésén, amelyekhez hulladék bőrt használnak fel.
  • Kamorka A Kamorkát Dömény Klaudia alapította, fő célja a ruhatervezés során, hogy méregmentes gyártással készülhessenek a termékek. Növényi anyagokat használ, újrahasznosít, és még divatos is.
  • Lazlo László Edina márkája mindennapi alapdarabokat készít természetes alapanyagok, illetve nagyobb divatcégek maradékainak felhasználásával. 
  • STUDIO PIA A selyem egy rendkívül etikátlan úton előállított szövet: tömegtermeléséhez a bebábozódott hernyókat élve leforrázzák, vagy elgázosítják, hogy egyetlen, töretlen selyemszálat állíthassanak elő. A Studio Pia egy etikus fehérneműmárka, amely az erőszakmentes selyemtenyésztést és -szüretet támogatja, keresve a módokat a termékek negatív környezeti hatásainak minimalizálására.
  • Ninety Percent A londoni székhelyű Ninety Percent 2018 elején indult, és amint a neve is sugallja a nyereség 90%-át megosztja számos jótékonysági szervezet között. A fennmaradó 10% egyenletesen oszlik meg a ruhákat gyártók és a márkát üzemeltetők között.
Neked ajánljuk
Terjed a környezettudatos vásárlás Környezetbarát csomagolóeszközöket biztosít az Auchan Agrárminiszter: a kutatás-fejlesztés hosszú távra biztosítja a fenntartható gazdálkodást Újra Nyíregyházán Európa legnagyobb afrikai elefántja (képgalériával) Egyre inkább sújtja Afrikát az éghajlatváltozás
Tovább a forrásra: glamour.hu
Vissza
Hírfolyam