2021. június 14., Vazul
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Sok cég csak a látszatra ad

Az ügynevezett zöldre festés, vagyis csak a fenntarthatóság marketingértékére és nem a valós cselekvésre fókuszáló gyártói viselkedés különösen a divatcikkek, kozmetikumok, élelmiszerek és a tisztítószerek esetében jellemző.

Egyre többen vásárolnak fenntartható, környezetbarát termékeket, így azonban annak az esélye is nő, hogy ezzel visszaélnek egyes cégek – figyelmeztet az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyelete (CMA). Ezért a hatóság mostantól minden cég termékét vagy szolgáltatását, amit környezetbarátként akarnak eladni, meg fogja vizsgálni – írta meg a The Guardian alapján a hvg.hu.

Az elmúlt években egyre erősebb trend, hogy a cégek környezetbarátként hirdetik a termékeiket akkor is, ha nem azok. Clare Carlile, a cégek etikus és környezetvédelmi vállalásait vizsgáló Ethical Consumer magazin munkatársa szerint

már szinte iparág épült a legkülönfélébb termékek és szolgáltatások „zölddé” minősítésére, azonban ezek szempontrendszere sokszor nem átlátható.

A CMA elsősorban azt fogja vizsgálni, hogy mit hirdetnek az adott termék környezeti hatásáról. A szervezet már számos esetre felfigyelt, amikor cégek félrevezetően, a valósnál jóval fenntarthatóbbnak tüntettek fel egy adott terméket, szolgáltatást. 

„Tisztában vagyunk vele, hogy egyre több cég keresi annak a módját, hogy csökkentse az ökológiai lábnyomát, és ezt támogatjuk, de nem vezethetik meg eközben a vásárlókat. Fontos, hogy az emberek könnyen el tudják dönteni, hogy amit megvesznek, azzal jót tesznek-e a környezetnek, vagy sem. És hogy így a vásárlók valóban azoknak a cégeknek az erőfeszítéseit díjazzák, akik tényleg környezetbarát módon működnek” – mondta Andrea Coscelli, a CMA vezetője.

Neked ajánljuk
Ez a négy ökocímke biztosan nem átverés A jövőben pontszámok segítik a tudatos telefonvásárlókat A világ országai közül elsőként Izrael betiltja az állati szőrmék kereskedelmét, de sok a kivétel Sörhulladék és trágya keveréke lehet a tökéletes növényvédő szer? A folyók és óceánok megtisztításával igyekszik csökkenteni hulladéklábnyomát a Coca-Cola
Tovább a forrásra: hvg.hu
Vissza
Hírfolyam