2020. december 5., Vilma
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A járvány alatt nem terjedt a tudatos vásárlás

Változtatott a koronavírus-járvány a britek vásárlási szokásain, de nem a jó irányba: a pandémia alatt több mint 46 százalékkal ugrott meg az internetes keresések száma az olcsó ruhákra – derült ki egy napokban megjelent kutatásból.

A kutatáshoz a szakértők a Google Trends analitikáit vették alapul, hogy a vizsgált időszak alatt mire kerestek rá a britek azután, hogy márciusban kijárási korlátozásokat vezettek be –  írja a Just Style ruházati szaklap alapján a hvg.hu.

A kutatás eredményei szerint a britek több mint fele kevesebb mint 5 fontot, vagyis 2000 forintot költ egy ruhadarabra. Nem meglepő módon így olyan márkákra kerestek rá, amelyek olcsó darabokat kínálnak: ilyen a Bohoo, az Asos, a Missguided vagy a H&M.

Míg korábbi kutatások szerint a fiatalabb generáció tagjai tudatosabb vásárlók, ez a mostani szerint közel sincs így: nagyon sokan kerestek rá a diákkedvezményre is, amelyet ezek a márkák is kínálnak.

A kutatók összességében arra hívták fel a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány kifejezetten ösztönözheti a fenntarthatatlan vásárlási szokásokat.

Neked ajánljuk
Egyre több országban hódít a fordított adventi naptár Nem minden bőrhelyettesítő anyag környezetbarát Hogyan vágjunk neki a karácsony előtti vásárlási szezonnak? Önkéntes egyetemisták járvány idején Az Audi is eurómilliárdokat költ az elektromobilitásra
Tovább a forrásra: hvg.hu
Vissza
Hírfolyam