A magyarok védik a környezetet, amíg ezt nem a pénztárcájuk bánja
Alapvetően nyitottak vagyunk a zöld kezdeményezésekre, ha ezek könnyen elérhető és lehetőleg olcsó megoldások – derült ki a Mizse ásványvíz gyártója, a Magyarvíz Kft. reprezentatív kutatásából.
A kutatás során arra a kérdésre keresték a választ, hogy a magyarok mit tesznek a fenntarthatóság érdekében. A válaszadók kétharmada (bevallásuk szerint) szelektíven gyűjti a szemetet. Emellett, ha valami elromlik, szívesebben javíttatja meg, mintsem hogy újat vegyen: ez persze nemcsak környezet-, de pénztárcabarát megoldás is egyben – írja a hvg.hu.
A kutatásból az is kiderült, hogy minden harmadik ember (32 százalék) előnyben részesíti a környezetre kevésbé káros „zöld” termékek vásárlását, bár nagy százalékuknál (49 százalék) ez inkább csak alkalomadtán fordul elő.
Sőt, a válaszadók 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy számukra az ár az elsődleges szempont. Dobogós helyen áll még a hazai termékek előnyben részesítése is, mert így kisebb a szállítás okozta környezetszennyezés mértéke (69 százalék). Ezenkívül a lakosság nagy része (61 százalék) igyekszik minimalizálni a műanyag zacskók használatát, és inkább a többször használatos textiltáskákat választja.
Kifejezetten a fenntarthatóság miatt kevesen hajlandóak használt termékeket vásárolni, legyen az bútor, ruházat vagy háztartási eszköz (21 százalék), illetve ugyanilyen arányban érdeklődnek a csomagolásmentes boltok iránt is. Ennek ellenére a kutatás alapján reménykeltő, hogy a magyarok majd fele az újrahasznosítható, illetve újrahasznosított anyagú csomagolásokban lévő termékeket választja szívesebben.