2021. április 17., Rudolf
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az étkezéssel kapcsolatos tudatosságban van hova fejlődnünk, de a szemetünkre egyre többen figyelünk oda

A WWF Magyarország és a Budapest Bank közös kutatása alapján a hazai lakosság környezetvédelemhez való viszonya csak részben változott a járványhelyzet hatására.

A kutatási eredmények szerint a megkérdezettek mindössze 4 százalékának vannak kétségei a klímaváltozást illetően, ugyanakkor csak a lakosság kétharmada hajlandó a mindennapjai során is tenni környezetünk védelme érdekében – ismertette a felmérés tanulságait a Magyar Mezőgazdaság.

A vírus második hullámában végzett lekérdezés eredményei alapján ugyanakkor a járvány hatására valamelyest változott a lakosság környezettudatos viselkedése.

A válaszadók 14 százaléka kényszerült gyökeres változtatásra, 52 százaléka bizonyos szokásait ugyan átalakította, de a környezetvédelemhez, valamint az élelmiszer-fogyasztáshoz való hozzáállása ugyanaz maradt, 34 százalékuk pedig  semmin sem változtatott.

Mit csinál a magyar, ha környezettudatos?

A kutatás szerint a magyarok 75 százaléka jellemzően mindig visz magával saját bevásárlótáskát a boltokba. A megkérdezettek 53 százaléka igyekszik minimalizálni saját hulladéktermelését, 65 százalékuk ráadásul szelektíven gyűjti a szemetét.

A lakosság 49 százalékának otthonában mindenhol energiatakarékos LED-lámpa van. Ugyanennyien választják a csapvizet palackozott italok helyett. A válaszadók 48 százaléka napi szinten közlekedik kerékpárral vagy gyalog, 45 százaléka pedig a hazai termesztésű élelmiszereket részesíti előnyben. Környezetbarát tisztítószerekre még nemigen álltak át a magyarok, mindössze a megkérdezettek 26 százaléka használ ilyet.

Húsmentes napokat csupán a válaszadók 27 százaléka tart rendszeresen. Ugyanakkor a lakosság fele rendszeresen dob ki élelmiszert, több mint 40 százalékuk havonta legalább 1 kilogrammot. A szemétbe kerülő élelmiszerek listáját a tejtermékek, a pékáruk és a zöldség-gyümölcs vezeti.

Neked ajánljuk
Március 15-e nem csak a forradalom emlékezetéről, a fenntartható vásárlásról is szólt „Divatosan a környezetért” – szemléletformáló dizájnervásár kezdődött Néhány kattintás a papírtakarékosság, a spórolás és egy jó ügy szolgálatában Az „élő fűnyíró” bölényeken múlhat a spanyol erdők sorsa Közel 300 szervezet vesz részt az ország megtisztításában
Tovább a forrásra: magyarmezogazdasag.hu
Vissza
Hírfolyam