2021. augusztus 4., Dominika, Domonkos
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A laboratóriumban is bizonyítottak: a hiteles környezetbarát termékek hatékonyan tisztítanak

„Gyenge, tovább tart vele a takarítás, és még ráadásul drága is” – így vélekedik a hazai lakosság a környezetbarát tisztítószerekről. Hogy ez csak városi legenda, azt a Tudatos Vásárlók Egyesületének laboratóriumi tesztjei bizonyítják, amelyekben több mint 60 mosószer és kézi mosogatószer hatékonyságát vizsgálták.

A Nielsen és a Tudatos Vásárlók Egyesülete által 2019-ben végzett országos reprezentatív kutatás rámutatott arra, hogy habár a hazai vásárlóknak fontos a gyermekeik egészsége és a környezet védelme, ennek ellenére a tisztítószer-vásárlás során kevésbé veszik figyelembe, hogy az adott vegyszer környezetbarát termék-e vagy sem.

A felmérés szerint a lakosság jelentős része az uniós ökocímkét (EU Ecolabel) sem ismeri, holott itthon ez az egyik leggyakrabban elforduló hiteles ökocímke.

Az EU Ecolabelt azok a termékek vagy szolgáltatások kaphatják meg, melyek kedvezőtlen környezeti hatásai jelentősen kisebbek, mint a hasonló célt szolgáló egyéb termékeké és szolgáltatásoké.

További előnye sok más ökocímkével szemben, hogy a kritériumokat jogszabályban rögzítik, és független szakértők folyamatosan ellenőrzik, vagyis a védjegyezésért nem a gyártó felel.

A környezetet kímélik, nem a koszt

A Tudatos Vásárlók Egyesülete a magyar szupermarketekben és drogériákban kapható 13 mosóport, 25 mosógélt és 31 kézi mosogatószert tesztelt. A termékek között egyaránt voltak általánosan elterjedt bolti szerek és EU Ecolabel minősítéssel rendelkező környezetbarát termékek.

A mosóporteszt abszolút győztese a Müller drogéria saját márkás terméke, az EU Ecolabel minősítéssel rendelkező, árában is meggyőző Blink Ökomosópor lett. A folyékony mosószer tesztjében a Seventh Generation és a Denkmit nature folyékony mosószerei osztoznak az első helyen, mindkettő rendelkezik EU Ecolabel minősítéssel.

 A 31 kézi mosogatószer teszteléséhez a zsíros műkosszal bekent tányérokat 40 fokos állóvízben mosogatták el. A DM drogérialánc saját márkás ökocímkés terméke, a Denkmit nature kézi mosogatószer messze felülmúlta a többi terméket.

Neked ajánljuk
Egyre szívesebben vásárolunk helyi termékeket Nem igazán ismerik a csomagolások újrahasznosíthatóságával kapcsolatos jelöléseket a magyar vásárlók A ruhabérlés most még nem zöldmegoldás A BKK augusztusi akciója: hétfőnként diákbérlettel kedvezményes jegy váltható az állatkertbe Úgy tűnik, az új energiacímkéket még szoknunk kell
Tovább a forrásra: tudatosvasarlo.hu
Vissza
Hírfolyam