A magyar fogyasztók is szívesen áldoznak a környezet megóvására
Az Európai Bizottság 23 gazdasági ágazatban mérte fel a fogyasztói tapasztalatokat a Covid–19-járvány idején. A márciusban közzétett jelentés szerint a fogyasztók a pandémia alatt több zölddöntést hoztak, vagyis hajlandók voltak többet fizetni környezetbarát termékekért.
Az Európai Bizottság felmérésének magyar lakosságra vetített adatai szerint a hazai fogyasztók 54,1 százaléka figyelembe vette legalább egy vásárlása során, hogy milyen környezeti hatása van a vásárlásának, 22,6 százaléka pedig minden esetben mérlegeli ezt a szempontot – ismerteti a Világgazdaság.
Míg a magyar fogyasztók 39 százaléka aggódik amiatt, hogy a következő havi számláit ki tudja-e fizetni, 71,7 százalékuk hajlandó többet kiadni olyan termékért, amely környezetbarát.
Ez a felmérés elmozdulást jelent sok olyan korábbi kutatás eredményétől, melyek szerint a legtöbb fogyasztónál az ár és a kényelmi kiszolgálás fontosabb tényező a termék megvásárlásakor, mint annak környezetbarát jellege.
A fenti eredményekből jól látszik, hogy a fenntarthatóság és a termékek és szolgáltatások környezetbarát jellege olyan fontos, versenyelőnyt generáló jellemzők, amelyeket a fogyasztók figyelembe vesznek. Ezért nem csoda, hogy egyre több olyan reklámmal találkozhatunk, amelyek a fenntarthatóságot, a környezetbarát jelleget helyezik előtérbe. Sokszor azonban alaptalanul.