2021. augusztus 1., Boglárka
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Nem igazán ismerik a csomagolások újrahasznosíthatóságával kapcsolatos jelöléseket a magyar vásárlók

A globális trendeknek megfelelően a magyarok is egyre környezettudatosabbak, de egyelőre nem ez határozza meg a vásárlási szokásaikat – derült ki a Nestlé Hungária és az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. közös, reprezentatív kutatásából.

Bár a vásárlók több mint fele vonzóbbnak tartja a fenntartható módon előállított termékeket, és fontosnak tartja az újrahasznosított vagy újrahasználható csomagolóanyagok használatát, alig ismeri az ezekhez kapcsolódó jelöléseket, és nem szívesen fizetne értük többet – derült ki a magyar társadalom fenntarthatósághoz kapcsolódó ismereteit és magatartását felmérő kutatásból.

Az eredmények alapján a lakosság 88%-a nagyon is tisztában van a bolygónkat veszélyeztető környezeti problémákkal. A legnagyobb veszélyforrásnak a légszennyezést és a vízszennyezést tartják, közel felük pedig azt is tudja, hogy mit jelent az ökológiai lábnyom kifejezés. Elméleti síkon a fogyasztók saját bevallásuk szerint igyekeznek átalakítani szokásaikat a környezettudatosság szempontjait figyelembe véve. 

A válaszadók több mint fele vonzóbbnak tartja a kevésbé környezetszennyező termékeket, 39%-uk pedig úgy gondolja, a vállalatoknak is megéri ilyen árucikkeket gyártaniuk.

A megkérdezettek 73%-a igyekszik csak olyan dolgokat megvenni, amelyekre tényleg szüksége van, 53%-uk pedig újrahasználható csomagolásokat használ. Több mint felük vesz a csomagolási hulladék csökkentése érdekében nagyobb kiszerelésű termékeket, 54%-uk pedig jellemzően előnyben részesíti az újrahasznosítható csomagolóanyagokat. Ugyanakkor a fenntarthatóság mint vásárlási szempont nem igazán meghatározó tényező az élelmiszer-vásárlás során.

A megkérdezettek fele legalább tíz élelmiszerekkel kapcsolatos termékmegjelölést  tudott felsorolni.

Ugyanakkor azokat a jelöléseket, melyek az adott termék vagy csomagolásának fenntarthatóságát minősítik, a fogyasztók többsége nem ismeri, és még kevesebben vannak azok, akiket ezek a jelölések befolyásolnak az élelmiszer-vásárlás során.

A fogyasztók mindössze 39%-a lenne hajlandó többet fizetni egy környezetbarát termékért. A legvonzóbb tulajdonság a műanyagmentes, újrahasznosítható vagy visszaváltható csomagolás: egy ilyen termékért a vásárlók átlagosan 10,8%-kal fizetnének többet.

Neked ajánljuk
Egyre szívesebben vásárolunk helyi termékeket A ruhabérlés most még nem zöldmegoldás Az arckrémek csomagolásai jól vizsgáztak Olaszországi extrémek: úgy hullott az égből a jég, mint a kavics Az ausztrál bozóttüzek erősebben hűtötték a klímát, mint a koronavírussal járó leállás
Tovább a forrásra: nestle.hu
Vissza
Hírfolyam