2021. augusztus 6., Berta, Bettina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A vásárlók többsége odafigyel az energiacímkékre

Ötből négy vásárló megnézi az energiacímkéket, amelyek tájékoztatást nyújtanak a termékek energiafogyasztásáról.

A háztartási gépeket vásárlók több mint négyötöde figyelembe veszi az eszközökön található energiacímkét – többek között erre világított rá az Állami Számvevőszék legfrissebb ellenőrzése.

Az ÁSZ csütörtöki közleményében megállapította, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium, Budapest Főváros Kormányhivatala, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatalok 2017 és 2019 között gondoskodtak a környezettudatos tervezés és az energiacímkézés piacfelügyeleti intézményrendszerének kialakításáról, illetve az ellenőrzési tevékenységek ellátásáról.

Az energiacímkék tájékoztatást nyújtanak a termékek energiafogyasztásáról és környezeti teljesítményéről, így segíthetik őket a megalapozott döntéshozatalban.

Energiahatékonyságot jelölő címke egy hűtőgépen egy budapesti műszaki áruházban
Fotó: MTI/Mónus Márton

A kérdőíves felmérés keretében megkérdezett fogyasztók válaszai alapján az energiafogyasztási címkézéssel kapcsolatos tevékenységek eredményesek voltak, elérték a céljukat, hozzájárultak a környezettudatos fogyasztói gondolkodás és magatartás erősítéséhez.

A válaszadók 98,8 százaléka ismerte az energiacímke fogalmát, és 83,5 százalékukat befolyásolta az energiacímke tartalma a vásárlás során.

A kérdésre választ adó vásárlók 89,7 százaléka elégedett volt az energiacímkéken látható információkkal, 74,1 százalékuk szerint azok a használat során is beigazolódtak.

Az energiacímkézési rendszer 2021. március 1-jén életbe lépett változása tovább erősítheti a termékek energiahatékonyságának növekedését, ezáltal az alacsonyabb energiafogyasztás elérését – áll az Állami Számvevőszék közleményében.

Neked ajánljuk
Egyre szívesebben vásárolunk helyi termékeket Nem igazán ismerik a csomagolások újrahasznosíthatóságával kapcsolatos jelöléseket a magyar vásárlók A magyarok többsége hajlandó a zsebébe nyúlni, ha ez a hatékony klímavédelem ára Masszív olvadás Grönlandon Az élelmiszerek ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében fogott össze a WWF és a Tesco
Tovább a forrásra: vg.hu
Vissza
Hírfolyam