2021. október 23., Gyöngyi
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A divatos ruháknál nem kötelező kiegészítő a kontinenseken átívelő szállítás, a szennyezés és a kizsigerelt munkaerő sem

Európában készültek a történelem legfontosabb textil- és divatkreációi, és napjainkban is ez a leghíresebb tervezők, újítók, művészek otthona.  Kontinensünkön számos márka, nemzetközileg elismert és feltörekvő tervező dolgozik azon, hogy tisztább, igazságosabb, fenntarthatóbb jövőt építsen a divatban.

A textil- és ruhaipar fontos szerepet játszik az európai gyártási ágazatban, ezért az unió számos kezdeményezéssel és környezettudatos programokkal próbál változást hozni egy olyan iparágba, amely a kulturális örökséget és szakértelmet képviseli – írja a Glamour.

A fenntartható fordulatot segíti elő, hogy egyre több fogyasztó döntéseit irányítják a környezettel kapcsolatos megfontolások. Ez szerencsés, hiszen a kontinensen gyártott más ruhákkal ellentétben az unión belül olyan országokban készítik a termékeket, ahol a törvények védik a munkavállalók jogait, és biztosítják a környezeti szempontok meghatározott szintjét.

Az Európai Parlament évek óta szorgalmazza a fenntartható nyersanyagok használatát, valamint a körkörös megoldások alkalmazását.

Érdemes és lehetséges arra törekedni, hogy a kontinensen, fenntartható módon gyártott ruhákat vásároljunk. A Good On You applikáció letöltésével pedig már számos márka működését ellenőrizhetjük.

Fenntarthatóan működő európai márkák

  • ASKET – 2015 óta készítik férfiak számára a maradandó ruhatár alapjait, de hamarosan piacra dobják női kollekciójukat is. Nem évszakokra terveznek, hanem örökre, és ha valami nem tökéletes, azt megjavítják. Minden darabnál ellenőrizhető, milyen karbonlábnyoma van, és miért kerül annyiba, amennyibe.
  • NANUSHKA – A magyar márka tervezője, Sándor Szandra minden kollekciót a funkcionalitás és a praktikum alapjaira épít. A márka fenntarthatósági törekvései három pilléren alapulnak: kézművesség, kísérletezés és progresszivitás.
  • MUD JEANS  A farmer a ruhatárunk egyik legszennyezőbb darabja, de a holland márka igyekszik felszámolni a közkedvelt nadrágok rossz renoméját. A MUD Jeans a GOTS tanúsítvánnyal ellátott, az organikus pamut és a fogyasztó után újrahasznosított pamut kombinációját használja, ezzel átültetve a gyakorlatba a körforgásos gazdaság alapelveit.
  • ÁERON – A budapesti székhelyű márka alapítója és tervezője, Áron Eszter számára alapvetés a közép-európai kézművesség helyi hagyományainak megőrzése és továbbadása. A letisztult és jól kombinálható darabokhoz a szöveteket Európából szerzik be, majd tudatos folyamatok során, helyben gyártják.
Neked ajánljuk
Felgyorsulhatnak a környezettudatos innovációk az ingatlanszektorban A zöld tisztítószerek vásárlásánál különösen érdemes szkeptikusnak lennünk A Volvo a fenntartható textíliák készítésében látja a jövőt A globális felmelegedés több vesebetegséghez vezethet Kapszulákból származó kávézacc táplálja a pannonhalmi levendulamezőket
Tovább a forrásra: glamour.hu
Vissza
Hírfolyam