2021. október 26., Dömötör
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Egyre népszerűbbek a fenntartható divatcikkek

A 3 kontinens 17 országában működő GLAMI online divatcikk-kereső platform által közzétett adatokból kiderül, hogy a fenntartható anyagokból készülő ruhákra vonatkozó megrendelések száma Magyarországon és a környező országokban is többszörösére nőtt az elmúlt egy év leforgása alatt.

A több mint 4500 divatcikk-kereskedelemmel foglalkozó webáruház kínálatát aggregáló GLAMI legfrissebb adatai szerint az elmúlt egy évben ugrásszerűen megnőtt a fenntartható ruhák iránti kereslet a közép- és kelet-európai régió országaiban.

A platform adatai szerint 2020-ban Romániában 420 százalékkal, Görögországban 352 százalékkal, Szlovákiában 343 százalékkal nőtt a fenntartható anyagokból készült ruhákra vonatkozó megrendelések száma 2019 azonos időszakához képest. Ugyanebben az időszakban Magyarországon a fenntartható divattermékek iránti kereslet 257 százalékkal, Csehországban 215 százalékkal nőtt.

A legfrissebb adatok szerint 2021-ben tovább nőtt a fenntartható ruházat iránti kereslet: Magyarországon 252 százalékkal, Szlovákiában 216 százalékkal, Görögországban 234 százalékkal és Romániában 173 százalékkal nőtt 2020 azonos időszakához képest.

Az elemzésben azok az anyagok minősültek fenntarthatónak, amelyek előállítási módja és későbbi felhasználása (beleértve a csomagolást is) kevésbé terheli a környezetet. A termékeknek emellett megújulónak, újrahasznosíthatónak vagy legalább energiahatékonynak kellett lenniük – mondta Jan Keselak, a GLAMI piacfejlesztési vezetője.

A fogyasztói preferenciák változásának és a tudatos vásárlók térnyerésének hatására az üzletek kínálatában is egyre több fenntartható termék és kollekció jelent meg. A GLAMI kutatása alapján az e-kereskedelemi vállalkozások vezetőinek 45 százaléka szerint a következő években a fenntarthatóság lesz a divatipar egyik legmeghatározóbb trendje.

Az egyes országokban elérhető GLAMI-oldalak mellett a vállalat GLAMI ECO néven működtet egy kifejezetten a fenntartható márkákra és termékekre specializálódott keresőfelületet is, és Fashion (Re)search nevű piackutatás-sorozatában rendszeresen kutatja a fenntarthatósághoz kapcsolódó fogyasztói attitűdöket.

Neked ajánljuk
A zöld tisztítószerek vásárlásánál különösen érdemes szkeptikusnak lennünk A fenntarthatóság jegyében visszavásárolja a használt gyerekbútorokat az IKEA A klímavédelem nem drága, sőt: egyenesen lökést adhat a gazdaságnak Kék Bolygó Podcast: 9 G-vel repülünk Tarjánban is ültettek fákat a településfásítási programon belül
Tovább a forrásra: origo.hu
Vissza
Hírfolyam