A klímabarát élelmiszer-termelésért indított kampányt a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 16 európai civil társadalmi szervezettel együtt új kampányt indított. Víziójuk a társadalmilag igazságos és fenntartható élelmiszer-termelés és -elosztás megteremtése, amely agroökológiai elveken és emberi jogi alapokon nyugszik.
„Élelmezési rendszerünk óriási hatást gyakorol az éghajlatváltozásra, konzerválja a szegénységet, fokozza a természeti környezet pusztulását. Az éghajlatváltozás és globális kizsákmányolás az EU polgárainak a jövővel kapcsolatos aggodalmai között az első helyen áll. Valljuk, az EU polgáraiként, magánszemélyként a mi felelősségünk is szerepet vállalni a világ előtt álló kihívások megoldásában” – fogalmaz közleményében az egyesület.
Az egyesület célja a nyár óta zajló kampánnyal, hogy több mint 30 millió európai fiatal részvételével bővítse a fenntarthatósággal kapcsolatos tudást, és elősegítse az élelmiszer-termelés és -elosztás etikus és klímabarát átalakítását.
„Szolidárisan a munkavállalókkal, a kisgazdákkal és az emberi jogi aktivistákkal szerte a világon megkérdőjelezzük a status quót, és felszólalunk a Föld és az emberek kizsákmányolása ellen”
– fogalmaznak. Céljuk, hogy partnereinkkel és az elkötelezett fogyasztókkal nyomást gyakoroljanak a nagy élelmiszeripari vállalatokra, szupermarketekre és az uniós szakpolitikára, kikényszerítve egy rendszerszintű változást az élelmiszer-termelésben és kereskedelemben, ami tisztességes, szolidáris és fenntartható a jövő generációk számára is.
A kampánnyal arra ösztönzik a kereskedelmi láncokat, hogy bővítsék kínálatukat fenntartható és etikus, bio-, pálmaolajmentes és fairtrade termékekkel. A vásárlók szemléletformálása érdekében pedig képzéseket tartanak, kiadványokat és filmeket készítenek, utcai akciókat szerveznek. Azokat szólították és szólítják meg, „akik nemcsak aggódnak a klímaváltozás miatt, de hajlandóak tenni is a környezetileg és társadalmilag fenntartható étkezezési szokások népszerűsítéséért”.
A kampány keretében (b)EAT the System címmel meghirdetettek egy nemzetközi ötletversenyt is, amelyen a klímabarát élelmiszer-termelést elősegítő projektek nyerhetnek támogatást.
A kampánnyal kapcsolatos információk a közösségi médiában a #GoEAThical és az #OurFoodOurFuture hashtagek alatt érhetők el.