2022. június 30., Pál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Hazánkban jól vizsgáztak a zöldnek hirdetett termékek

A fogyasztóvédelem áprilistól szeptemberig vizsgálta a főként ruházati és háztartási-vegyipari cikkek környezetkímélő, fenntartható jellegére vonatkozó állítások valóságtartalmát, az országos ellenőrzés-sorozatban csak tizenkét esetben derítettek fényt megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra.

Egyre több a környezet- és egészségtudatos vásárló, a vállalkozások számára tehát kifizetődő lehet, ha bio, natúr vagy organikus árukat kínálnak. Ám ezt gyakran alaptalanul teszik: egy korábbi uniós felmérés szerint a zöld állítások 42 százaléka túlzó, hamis vagy megtévesztő – hívta fel a figyelmet az az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

A hazai helyzet felmérésére az ITM kezdeményezésére lezajlott vizsgálat tapasztalatai szerint ugyanakkor itthon a kereskedők zöld állításai – elenyésző számú kivételtől eltekintve – megbízhatók. 

Csupán hat hagyományos üzlet és ugyanennyi webshop adott okot az elmarasztalásra, amiért többnyire jogszerűtlenül, megalapozatlanul, következetlenül használták a bio, organikus vagy újrahasznosított jelzőket.

A közlemény szerint a vállalkozások egyebek mellett (bevásárló)táska, papírtörlő, kukászsák, felmosószer, öblítő, kábelharisnya „zöldségét” nem tudták meggyőzően, dokumentumokkal igazolni. A nem a termék csomagolásán, hanem a polcon vagy honlapon feltüntetett félrevezető állításokat már ki is javították.

A hatóság kétféle női kozmetikumnál külön megnézi, hogy a gyártók okkal büszkélkednek-e a környezetbarát összetevőkkel és előállítással. A tavaszi vizsgálat alapján az arckrémek esetében tisztességesen járnak el a hazai vállalkozások. A hajápoló készítmények esetleges „zöldre festését” az október végéig zajló ellenőrzésben leplezhetik le a szakemberek.

Neked ajánljuk
Az olcsó nyári termékekben különösen magas a mérgező vegyületek aránya Tudatos használattal megnövelhető a laptopok élettartama Júliusban a Várkert Bazárban várja a látogatókat a leghíresebb magyar dizájnvásár A zavarba ejtő 4000 éves szikla Több mint 1500 zsák szemét gyűjt össze a III. Tisza-tavi PET Kupán
Tovább a forrásra: origo.hu
Vissza
Hírfolyam