A magyarok 99 százaléka állítja, hogy tesz a Földért a mindennapokban
Az Allianz Hungária felmérését kitöltők 66 százaléka a klímaváltozást lassító intézkedéseket fontosabbnak tartja a Covid gazdasági következményeit mérséklőknél. Leginkább a Z generáció részesíti előnyben a környezetkímélő törekvéseket a gazdasági rendelkezésekkel szemben.
A kutatás tanulsága szerint legtöbben (24 százalék) legalább négyféle aktivitást végzünk rendszeresen a Földért. A Z és a baby boomer generáció a legaktívabb e tekintetben az Allianz Hungária Zrt. különböző generációk környezettudatos gondolkozását és tevékenységét vizsgáló októberi, nem reprezentatív kutatása alapján.
Bevallásuk szerint ezek a korosztályok a leggyakrabban ötféle környezettudatos tevékenységet is végeznek a saját háztartásukban.
Az 1946 és 1964 között születettek és az X generációsok (56–41 éves korosztály) között vannak olyanok is, akik semmit nem tesznek a környezetért, míg az Y (40–25 éves korosztály) és a Z generáció szülöttei mind folytatnak valamilyen zöldaktivitást.
Leginkább energiatakarékossággal, például a LED-izzók használatával, a legalacsonyabb, 30 °C-on történő mosással, a használaton kívüli telefontöltő kihúzásával járulunk hozzá Földünk megóvásához, ezt követi az újrahasznosítás, illetve a víztakarékosság.
A válaszadók 16 százaléka igyekszik csökkenteni a vásárlás során keletkező hulladék mennyiségét, 14 százalék a papírmentesség jegyében elektronikusan fizeti be számláit. A legkevésbé elterjedt környezettudatos háztartási tevékenységek a zöldeszközök, például sütőpapír helyett szilikonlap, folpack csomagoló helyett méhviasz használata, és az eldobható higiéniai kellékek kiiktatása.
A válaszadók 76 százaléka környezettudatosabban vásárol
A válaszadók 38 százaléka már a koronavírus előtt is alaposan megfontolta a vásárlásait. A nemzetközi eredmények is hasonló arányokat mutatnak: az emberek 60 százaléka vásárol fenntarthatóbban, illetve etikusabban világszerte a járványhelyzet kialakulása óta, és tízből kilenc megkérdezett így is tervezi folytatni.
A megkérdezettek 55 százaléka érzi úgy, hogy vannak olyan termékek és szolgáltatások, amelyeket a tudatosság útján sem tudnak elengedni. A válaszadók 63 százaléka hajlandó többet is költeni egy-egy környezettudatosabb alternatívára.