Keresd az ökocímkét!
Az ökocímke igazolja az adott termék környezetbarát tulajdonságait az előállítástól kezdve a termék hulladékká válásáig.
Online kampányt indított az ökocímke fontosságáról az Agrárminisztérium (AM) annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a környezettudatos vásárlás jelentőségére – jelentette be László Tibor Zoltán, a tárca környezetvédelemért felelős helyettes államtitkára az AM szerdai közleménye szerint.
A közösségi médiában egy kisfilm segítségével kaphatnak információt a fogyasztók az ökocímke lényegéről és szerepéről, ezzel is segítve a vásárlók környezettudatos döntését.
Az ökocímkével ellátott termékeknek olyan szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelniük – például az újrahasznosíthatóság vagy éppen a csökkentett energia- és vízfelhasználás terén –, amelyek garantálják, hogy az előállításuk kisebb környezetszennyezéssel jár, valamint használatukkal a fogyasztó hozzájárul a káros környezeti hatások csökkentéséhez.
Az uniós ökocímkét elnyert termékek száma folyamatosan növekszik. Eddig 83 593 termék és szolgáltatás kapott engedélyt a közösségi ökocímke használatára, az ökocímkés termékek száma azonban jóval magasabb, ha az egyes országok saját rendszerében minősített termékek és szolgáltatások számát is figyelembe vesszük. A hazai boltok polcain is több olyan termék van, amelyen szerepelnek ezek a jelölések.