2022. május 26., Evelin, Fülöp
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A termékek élettartamáról szóló információk az árral egyenrangúan hatnának a vásárlói döntésekre

Erre a következtetésre jutottak német kutatók, akik a körkörös gazdaság megteremtésével kapcsolatos tervek, közelebbről az energiahatékonysági címkékhez hasonló, tartóssági címkék bevezetésének ötlete miatt vizsgálták meg, hogyan hat a vásárlói döntésekre a termékek élettartamára vonatkozó információ.

A Bonni és a Lüneburgi Egyetem kutatói egy Németország lakosságára reprezentatív, 500 fős mintán végezték el a felmérést, amelyben a megkérdezetteknek mosógépvásárlással kapcsolatban kellett elméleti döntéseket hozniuk. 

A 8000 hipotetikus vásárlói döntés elemzése alapján

a termékek élettartama a korábban feltételezettnél erősebben, az energiahatékonyságnál kisebb, az árhoz mérhető mértékben befolyásolja a vásárlást.

A kutatáshoz kidolgozták egy élettartam-címkét, amely szabványosított vizsgálati eljárások alapján jelezte volna, hogy egy elektromos készüléktől hány év problémamentes működés várható. 

A felmérés során hozott döntéseket a tartósság (33,7 százalék) és az ár (32,8 százalék) erőteljesebben befolyásolja, mint az energiafelhasználás (15,2 százalék) vagy éppen a márka (13,6 százalék).

A kutatók szerint eredményeik nemcsak a döntéshozók, a marketingesek és a kereskedelem számára nyújthatnak fontos információt, de a vállalatokat is meggyőzhetik arról, hogy a tartósabb termékek előállítása üzleti szempontból is előnyös stratégia lehet.

Fotó: MTI/Mónus Márton
Neked ajánljuk
A fenntartható vásárlásokhoz ad tippeket a Kifli.hu A klímatudatosságra ösztönző étlap működőképes ötlet Beváltotta az MNB reményeit a Zöldotthon program Sokallják a 480 farkast Svédországban, 170-re akarják csökkenteni Nemcsak a hordozórakéták, de a kibocsátásuk is az eget veri
Tovább a forrásra: idw-online.de
Vissza
Hírfolyam