A termékek élettartamáról szóló információk az árral egyenrangúan hatnának a vásárlói döntésekre
Erre a következtetésre jutottak német kutatók, akik a körkörös gazdaság megteremtésével kapcsolatos tervek, közelebbről az energiahatékonysági címkékhez hasonló, tartóssági címkék bevezetésének ötlete miatt vizsgálták meg, hogyan hat a vásárlói döntésekre a termékek élettartamára vonatkozó információ.
A Bonni és a Lüneburgi Egyetem kutatói egy Németország lakosságára reprezentatív, 500 fős mintán végezték el a felmérést, amelyben a megkérdezetteknek mosógépvásárlással kapcsolatban kellett elméleti döntéseket hozniuk.
A 8000 hipotetikus vásárlói döntés elemzése alapján
a termékek élettartama a korábban feltételezettnél erősebben, az energiahatékonyságnál kisebb, az árhoz mérhető mértékben befolyásolja a vásárlást.
A kutatáshoz kidolgozták egy élettartam-címkét, amely szabványosított vizsgálati eljárások alapján jelezte volna, hogy egy elektromos készüléktől hány év problémamentes működés várható.
A felmérés során hozott döntéseket a tartósság (33,7 százalék) és az ár (32,8 százalék) erőteljesebben befolyásolja, mint az energiafelhasználás (15,2 százalék) vagy éppen a márka (13,6 százalék).
A kutatók szerint eredményeik nemcsak a döntéshozók, a marketingesek és a kereskedelem számára nyújthatnak fontos információt, de a vállalatokat is meggyőzhetik arról, hogy a tartósabb termékek előállítása üzleti szempontból is előnyös stratégia lehet.
.jpg)