Nyitottak a zöldülésre a magyar háztartások
A Positive Adamsky reklámügynökség megbízásából, 2021 végén végzett kutatás alapján a magyarok többsége elvárja, hogy a vállalatok foglalkozzanak társadalmi kérdésekkel. 10-ből 7-en vásároltak olyan terméket, amellyel egy jó ügyet támogattak, és ugyanennyien hajlandóak lennének többet is fizetni egy ilyen termékért.
A kutatás azt vizsgálta, mennyire fontos a fogyasztóknak, hogy a vásárlásukkal valamilyen jó ügyet segítsenek – ismertette az Origo.
A felmérés arra is igyekezett választ találni, hogy a fogyasztók szerint milyen ügyekkel kellene elsősorban foglalkozni a cégeknek: eredmények alapján a legtöbben (35 százalék) a fenntartható, energiatakarékos és környezetkímélő megoldások támogatását tették az első helyre, 28 százalék szerint pedig a műanyagmentesség, a műanyaghulladék csökkentése a legfontosabb kérdés.
A felmérés szerint nemcsak az fontos a fogyasztóknak, hogy egy vállalat támogassa ezeket az ügyeket, de a magyarok nagy része – 94 százaléka – vásárolna is olyan termékeket, amelyekkel valamilyen jótékony ügyet támogathat.
Ezzel összhangban 47 százalék mondta, hogy az ár és a minőség mellett a vásárlást leginkább meghatározó tényező a termék környezetre gyakorolt hatása. 10-ből 3-an annak alapján döntenek a vásárlás során, hogy a terméket gyártó cég mennyire etikus.
