A fogyasztók harmada vásárol fenntarthatósági szempontok alapján élelmiszert
A Danone Magyarország Kft. reprezentatív felmérése alapján a fogyasztók már Magyarországon sem csak az árak alapján döntenek arról, mi kerül az asztalukra.
A felmérés alapján a magyar fogyasztók 36 százaléka az élelmiszerek vásárlásakor a környezeti hatásokat is figyelembe veszi.
A fiatalabbak különösen figyelnek a fenntarthatóságra, amit a 35 év alattiak majdnem fele említett vásárlási szempontként.
A környezet mellett az egészség védelme és az etikai szempontok is befolyásolhatják a fogyasztási szokásokat, a megkérdezettek több mint ötöde például ilyen okokból hajlandó volna kevesebb húst enni.
Ugyanakkor a válaszadók 94 százaléka nem követ olyan étrendet, amely korlátozná a húsfogyasztást, 88 százalék hetente legalább egyszer-kétszer eszik húst, miközben növényi alapú terméket csak 29 százalékuk.
Alkalmi fogyasztóként, vagyis heti rendszerességnél ritkábban is csak 28 százalék vesz ilyen élelmiszereket. A Danone Magyarország Kft. megbízásából készült felmérésben 18 és 65 év közötti vásárlókat kérdeztek meg.
