2022. május 21., Konstantin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A fogyasztók harmada vásárol fenntarthatósági szempontok alapján élelmiszert

A Danone Magyarország Kft. reprezentatív felmérése alapján a fogyasztók már Magyarországon sem csak az árak alapján döntenek arról, mi kerül az asztalukra.

A felmérés alapján a magyar fogyasztók 36 százaléka az élelmiszerek vásárlásakor a környezeti hatásokat is figyelembe veszi.

A fiatalabbak különösen figyelnek a fenntarthatóságra, amit a 35 év alattiak majdnem fele említett vásárlási szempontként.

A környezet mellett az egészség védelme és az etikai szempontok is befolyásolhatják a fogyasztási szokásokat, a megkérdezettek több mint ötöde például ilyen okokból hajlandó volna kevesebb húst enni.

Ugyanakkor a válaszadók 94 százaléka nem követ olyan étrendet, amely korlátozná a húsfogyasztást, 88 százalék hetente legalább egyszer-kétszer eszik húst, miközben növényi alapú terméket csak 29 százalékuk.

Alkalmi fogyasztóként, vagyis heti rendszerességnél ritkábban is csak 28 százalék vesz ilyen élelmiszereket. A Danone Magyarország Kft. megbízásából készült felmérésben 18 és 65 év közötti vásárlókat kérdeztek meg.

Fotó: Minerva Studio/iStock/Getty Images Plus
Neked ajánljuk
Fenntarthatóan szeretnéd berendezni a nappalidat? Nézz körül az FKF kínálatában! Mindennap fenntarthatóan: amit a mosható betétekről tudni érdemes Így tisztálkodhatsz fenntarthatóbban Rekordmeleget hozott a május Franciaországban Lépésről lépésre halad Japán afelé, hogy valóban az óceánba engedjék a fukusimai szennyvizet
Tovább a forrásra: magyarmezogazdasag.hu
Vissza
Hírfolyam