Egyelőre kevés nőt hódítottak meg a fenntartható higiéniai termékek
Ez derül ki a TZMO Hungary online felméréséből, amelyben 18 év feletti nőket kérdeztek arról, mik az egyéni környezetvédelmi törekvéseik, vásárlási szokásaik; melyek az intim higiéniai termékekre vonatkozó preferenciáik, illetve hogyan egyeztetik össze a fenntarthatóság kérdését a menstruációval.
A Glamour ismertetése alapján a felmérésben részt vevők mindössze 9%-a nyilatkozott úgy, hogy mivel nem tartja magát globális szinten fontos tényezőnek a klímakatasztrófa elleni harcban, egyáltalán nem költene többet zöldalternatívákra. Ugyanakkor a kitöltők fele igyekszik környezetbarát termékeket vásárolni, azonban ezekre nem szívesen áldoznak többet.
A 35–45 éves korosztály bizonyult a legnyitottabbnak a környezettudatos vásárlás tekintetében: a megkérdezettek 25%-a szívesen áldoz többet fenntartható termékekre. A felmérés vizsgálta azt is, mely intimhigiéniai termékeket használják a magyar nők a legszívesebben.
Annak ellenére, hogy a megkérdezett hazai nők 68%-a bevallása szerint érdeklődik az innovatív, zöldmegoldások iránt, a menstruációs alsónemű, kehely vagy a mosható betét népszerűsége a mindennapi használat során mégis elenyésző.
A drogériákban már megtalálhatók bioalapú, valamint bambusz felhasználásával készült intimhigiéniai termékek is, melyek figyelembe veszik a fenntarthatósági szempontokat, a felhasználóktól mégsem igényelnek jelentős plusz ráfordítást.
A válaszadók körében egyértelműen az intim betét bizonyult a legnépszerűbb menstruációs terméknek, a résztvevők 74%-a használ egészségügyi betétet, és 62%-a vásárol rendszeresen tisztasági betétet. A 18–25 éves korosztály körében kiugróan magas volt ezek mellett a tampon használata is.
