2018. október 18., Lukács
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Hogyan repüljünk környezettudatosan?

Ebben az időszakban sokan készülődünk már a nyaralásra, de ilyenkor se feledkezzünk el környezetünk megóvásáról! Bár a repülés a leginkább légszennyező utazási forma, néhány tippel saját magunk is mérsékelhetjük a gépek károsanyag-kibocsátását és a szén-dioxid-lábnyomunkat.

VálasszUNK takarékos légitársaságot!

Számos cégnél szempont, hogy a legkorszerűbb repülőgépeket vegyék meg vagy béreljék. Európában például a Norwegian Airlines 51 százalékkal hatékonyabb üzemanyag-felhasználású gépeket alkalmaz, mint a British Airways. Amerikában az Alaska Airlines a leghatékonyabb, míg a Virgin America a legkevésbé. Világviszonylatban az első három helyezett a brit TUI Airways, a kínai China West Air és a német TUIfly. Ide kattintva megtalálható az Atmosfair nevű német szervezet értékelése (angol nyelven) a légitársaságokról. Ez a környezetvédelmi szervezet azzal foglalkozik, miként lehet az utazás éghajlatra gyakorolt hatását mérsékelni. Az Atmosfair kalkulátorával kiszámítható, hogy milyen légszennyezést jelent a tervezett repülőút, és hogy melyik légitársaságot érdemes választani. Az aktuális szén-dioxid-mennyiség semlegesítésére szolgáló összeget is megadja a kalkulátor, ezt át is lehet utalni környezetvédelmi célokra. Például egy Budapest–Dublin retúrút során 937 kilogramm CO2 kerül a légkörbe, amit 22 eurónyi ráfordítással (például faültetéssel) lehet semlegesíteni.

Repüljünk nappal!


A nappali repülés kedvezőbb hatású a környezetre, mert a gép kondenzcsíkja visszaver bizonyos mennyiségű napsugarat, amely így nem éri el a földfelszínt, és nem melegíti azt. Az éjszakai repülés ezzel szemben fokozottan hozzájárul a globális felmelegedéshez, mert a kondenzcsíkok a lentről felfelé irányuló hősugarakat verik vissza a földfelszín felé. Ha azt hisszük, hogy egy kondenzcsík nem csinál nyarat, érdemes megnézni, mekkora az átlagos légi forgalom: 2017-ben 4,1 milliárd ember utazott 23 600 géppel. Egy másik becslés szerint 39 ezer polgári és katonai gép van forgalomban, ebbe nem számolják bele a könnyű kisgépeket. Itt látható az Egyesült Királyság légi forgalmi irányító szolgáltatójának (NATS) videója egyetlen nap forgalmáról:

Foglaljunk nonstop járatra!

A repülőgép a fel- és leszállás során annyi káros anyagot ereszt a levegőbe, mint aztán az egész út alatt (50-50%). Nem beszélve arról az üzemanyagról, amit a gép még a földön felhasznál a kifutópályán. Tehát ha ezt a tényezőt csökkentjük, máris hozzájárulunk a környezetterhelés mérsékléséhez.

További tippek az alábbi linken olvashatók.

Neked ajánljuk
Növelnék a bioüzemanyag szerepét a repülésben A Lidl otthon átáll Fairtrade banánra A ragyogó napsütés mellett már két településen egészségtelen a levegő Megújuló energiára váltana Tajvan Ezeket a világörökségi helyszíneket veszélyezteti az éghajlatváltozás
Tovább a forrásra: 365reblog.hu
Vissza
Hírfolyam