2018. szeptember 19., Vilhelmina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Jön a vízválasztó technológia az e-autózásban

Ma már sokkal több mindenki számára alkalmas az e-autózás, mint ahányan ezt tudják magukról. Az előttünk álló évben kilencszázra bővül Magyarországon az e-töltők száma, ráadásul nagyobb lesz köztük a gyorstöltők aránya, mint a mostani állományban – emlékeztetett a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke. 

Csak megszokás kérdése, és az elektromos autózás is olyan természetes lesz, mint például a mobiltelefonok használata – véli a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke. Ungár János szerint az autósok egyelőre alulbecsülik az e-járművek nyújtotta lehetőségeket. 

Elektromos autók a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér töltőállomásánál Fotó: Bruzák Noémi, MTI

– Az esetek nagyon jelentős hányadában nem közlekedünk nagy távokat egyhuzamban – mondta Ungár János. – Tekintettel arra, hogy egy személyautó egy évben átlagosan tízezer kilométert fut, ez egy napra legfeljebb 30-40 kilométert jelenthet. Ugyanakkor egy-egy hosszú távú utat esetenként 30-45 perces töltés miatt megszakítani nemkívánatos kompromisszum, jó hír viszont, hogy a későbbiekben nem is nagyon kell majd ekkora időkiesésekkel számolni.

– Most jött el annak az ideje, hogy a korábbi kormányzati és EU-s támogatásokat elnyert projektek a megvalósulási szakaszba lépnek.

Az előttünk álló évben mintegy hatszáz töltő épül hazánkban, ami a mai háromszázas számhoz képest óriási ugrás. Ráadásul az új berendezések között nagyobb arányban lesznek majd egyen­áramú (DC) töltők, ezeknek pedig az az előnyük, hogy a váltóáramúaknál (AC) jóval gyorsabban töltenek

– közölte a szakértő. A gyártók rájöttek arra, hogy a hosszabb távú közlekedésnél nem várható el az autósoktól félórás várakozás – hangsúlyozta.

Az iparági trendek kapcsán Ungár János beszélt arról is, hogy egyes infrastruktúra-vállalatok uniós segítséggel olyan töltőparkok fejlesztésébe kezdtek Európában (és Magyarországon is van ilyen terv), ahol a töltés sebessége még a mai DC-berendezésekhez képest is nagyon gyors: 50 kilowatt helyett akár 350 kilowattos teljesítményt biztosít. Ez annyit jelent, hogy

így tíz perc alatt lehet háromszáz kilométernyi, azaz akár háromórányi hatótávra elég áramot tankolni.

– Ez már az a pont lesz, amikor a járművezető nem érez kompromisszumot egy hagyományos tankolással szemben. Az autógyártók pedig e trenddel párhuzamosan vállalták, hogy 2020 körül megjelennek olyan autókkal a piacon, amelyek már képesek felvenni ezt a nagyon nagy kapacitású töltést. Ez egy olyan vízválasztó lesz, ami letöri majd a „hatótávolságfrászként” ismert jelenséget – véli a szakmai szervezet elnöke.

Ungár János végül jelezte, hogy szeptember 19. és 20. között ismét Budapestre figyel a régió, hiszen negyedik alkalommal rendezik meg az Emobility Forumot az európai elektromobilitási hét jegyében. 

Neked ajánljuk
Indul az elektromos jet skik tömeggyártása Balatonvilágoson Vezethetünk takarékosan is Bankoknak tett engedménnyel küzdene az EU a klímaváltozás ellen Gombából táskát? Baraksó Alexandra szerint lehetséges! Lézerekkel bombázza a Földet a NASA új műholdja
Tovább a forrásra: magyaridok.hu
Vissza
Hírfolyam