2018. november 20., Jolán
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Jön a vízválasztó technológia az e-autózásban

Ma már sokkal több mindenki számára alkalmas az e-autózás, mint ahányan ezt tudják magukról. Az előttünk álló évben kilencszázra bővül Magyarországon az e-töltők száma, ráadásul nagyobb lesz köztük a gyorstöltők aránya, mint a mostani állományban – emlékeztetett a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke. 

Csak megszokás kérdése, és az elektromos autózás is olyan természetes lesz, mint például a mobiltelefonok használata – véli a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke. Ungár János szerint az autósok egyelőre alulbecsülik az e-járművek nyújtotta lehetőségeket. 

Elektromos autók a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér töltőállomásánál Fotó: Bruzák Noémi, MTI

– Az esetek nagyon jelentős hányadában nem közlekedünk nagy távokat egyhuzamban – mondta Ungár János. – Tekintettel arra, hogy egy személyautó egy évben átlagosan tízezer kilométert fut, ez egy napra legfeljebb 30-40 kilométert jelenthet. Ugyanakkor egy-egy hosszú távú utat esetenként 30-45 perces töltés miatt megszakítani nemkívánatos kompromisszum, jó hír viszont, hogy a későbbiekben nem is nagyon kell majd ekkora időkiesésekkel számolni.

– Most jött el annak az ideje, hogy a korábbi kormányzati és EU-s támogatásokat elnyert projektek a megvalósulási szakaszba lépnek.

Az előttünk álló évben mintegy hatszáz töltő épül hazánkban, ami a mai háromszázas számhoz képest óriási ugrás. Ráadásul az új berendezések között nagyobb arányban lesznek majd egyen­áramú (DC) töltők, ezeknek pedig az az előnyük, hogy a váltóáramúaknál (AC) jóval gyorsabban töltenek

– közölte a szakértő. A gyártók rájöttek arra, hogy a hosszabb távú közlekedésnél nem várható el az autósoktól félórás várakozás – hangsúlyozta.

Az iparági trendek kapcsán Ungár János beszélt arról is, hogy egyes infrastruktúra-vállalatok uniós segítséggel olyan töltőparkok fejlesztésébe kezdtek Európában (és Magyarországon is van ilyen terv), ahol a töltés sebessége még a mai DC-berendezésekhez képest is nagyon gyors: 50 kilowatt helyett akár 350 kilowattos teljesítményt biztosít. Ez annyit jelent, hogy

így tíz perc alatt lehet háromszáz kilométernyi, azaz akár háromórányi hatótávra elég áramot tankolni.

– Ez már az a pont lesz, amikor a járművezető nem érez kompromisszumot egy hagyományos tankolással szemben. Az autógyártók pedig e trenddel párhuzamosan vállalták, hogy 2020 körül megjelennek olyan autókkal a piacon, amelyek már képesek felvenni ezt a nagyon nagy kapacitású töltést. Ez egy olyan vízválasztó lesz, ami letöri majd a „hatótávolságfrászként” ismert jelenséget – véli a szakmai szervezet elnöke.

Ungár János végül jelezte, hogy szeptember 19. és 20. között ismét Budapestre figyel a régió, hiszen negyedik alkalommal rendezik meg az Emobility Forumot az európai elektromobilitási hét jegyében. 

Neked ajánljuk
A város, ahol ingyen jár sör, jégkrém vagy mozijegy a bringásoknak Hatvankét kilométer hosszú kerékpárút épül a Sió mentén Tiszta levegő díjjal váltana villanyra az Uber Napsütésben a szemét is a klíma ellen fordul Zero waste bevásárlózacskó
Tovább a forrásra: magyaridok.hu
Vissza
Hírfolyam