2018. december 19., Viola
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A bringások teljesen átalakíthatják a nagyvárosok közlekedését

Idehaza egyre gyakrabban hallhatunk bringás fejlesztésekről, ám azt már kevesen tudják, hogy pontosan milyen számok bújnak meg a döntések mögött. Mivel támasztják alá a kerékpáros-infrastruktúra fejlesztésének szükségességét? Mik a jövőbeni tervek?

Nemrégiben hiánypótló kerékpáros kutatás készült, melynek köszönhetően sikerült reprezentatív számokkal alátámasztani, hogy

a kerékpáros, gyalogos és más alternatív közlekedési módok fejlesztése a társadalom többségének az érdeke: a közlekedők 67 százaléka nem autóval jut el a céljához.

Ezzel megdőlt egy korábbi tévhit, miszerint az alternatív közlekedési módok terjedését csupán egy hangos kisebbség szeretné. 

A magyarok többsége – egy népszerű közvélekedéssel ellentétben – nem autóval közlekedik elsősorban Fotó: flowcycle.hu

Parkolópályára kellene tennünk az autókat

Nagyvárosaink egyik legégetőbb problémáját a túlzott autóhasználat okozza. Az autókkal a környezet- és zajterhelésük mellett talán a legnagyobb gond az, hogy az összes közlekedési mód közül arányaiban az autóknak van a legnagyobb fajlagos dinamikus helyigényük. A helyzet még akkor sem sokkal jobb, ha az autó teljes kihasználtsággal működik, de a valóság az, hogy átlagosan alig több mint egy ember ül ezekben a gépjárművekben.

A rengeteg dugó és a nyilvánvaló társadalmi hátrányok ellenére jelenleg évente 3-4 százalékkal nő az autóhasználók száma, az elmúlt nyolc év alapján ez közel félmillióval több forgalomba helyezett gépjárművet jelent.

Megoldást az önvezető autók és a velük összekapcsolódó autómegosztó szolgáltatások jelentenének, de ezek egyelőre váratnak magukra. Addig is lehetőség van arra, hogy más alternatív közlekedési módok és modellek terjedjenek el. Az egyik nagy sláger az elektromos roller lehet, amelyből Lime néven Párizsban megosztó szolgáltatást indítottak. A helyiek imádják: a 10 ezer rollerhez tartozó app jelenleg népszerűbb, mint az Uber és a Booking.

A hírek szerint Magyarországon is megjelenhet a közösségi villanyroller; reméljük, idehaza is nagy sikere lesz! 

Neked ajánljuk
150 milliárd a hazai kerékpárutakra Novemberben rekordot döntött a zöld rendszámok kiadása Mi a kézműves termék, és mi nem? A szmog akadályozza a napenergia térnyerését? El fog tűnni a krumpli Magyarországról a klímaváltozás miatt?
Tovább a forrásra: flowcycle.hu
Vissza
Hírfolyam