2021. szeptember 23., Tekla
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

2020 kerékpáros forgalma számokban

Korábban a szabadidős és turisztikai célú kerékpározás lendületes bővülése volt csak jellemző, 2020-ban viszont negyedével-harmadával többen bicikliztek a munkanapokon. A trendben tapasztalható változás alighanem összefügg a koronavírus-járvánnyal. A kerékpáros fejlesztések hatása egyértelmű.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából országszerte 106 helyszínen végeztek kerékpáros forgalomszámlálást a Magyar Közút Nonprofit Zrt. emberei. Budapesten kívül az ország minden részében, megyénként akár 6-7 ponton is dolgoztak, reggel hattól este kilencig, óránkénti bontásban rögzítették az elhaladó biciklisták számát egy-egy nyári hétköznapon és hétvégén, majd egy őszi hétköznapon is. A legtöbb helyszínen már a korábbi években is mértek.

Az adatokból 2020-ra vonatkozóan is kitűnik, hogy a síkvidékekkel és vonzó turisztikai célpontokkal rendelkező megyékben az átlagosnál magasabb a kerékpáros forgalom, ez a korábbi években is így volt.

Az Alföldön inkább használják a kerékpárt munkába járáshoz, míg Fejér, Somogy és Zala megyékben inkább a szabadidős kerekezés jellemző.

2020 nyarán népszerű volt a Tisza-tavi kerékpárút Fotó: MTVA/Bizományosi/Oláh Tibor

Magyarország kerékpáros főutcája a békéscsabai Andrássy út lett, itt három nap alatt 13 459 biciklistát számoltak. A dobogó alsóbb fokaira is a keleti országrész nagyvárosai állhattak, a szegedi Oskola utca (8334) után a debreceni Kossuth tér (7375) következett.

Nyugaton a nagy tavak bizonyultak a legforgalmasabbaknak. A fonyódi Fürdő utca (4891) mögött a Velencei-tó menti Pákozd-Dinnyés lett a második (4652), aztán újra a Balaton jött a siófoki Baross hídon áttekerő 4378 bringással.

A nyugati országrész legforgalmasabb, nem vízparti helyszíne a szombathelyi Szent Márton utca (4330) volt, de a 2020-as Év kerékpárútja címet elnyerő Által-ér-völgyi kerékpárút tatai vége is az első öt között végzett (3982).

„A legnagyobb, 76 százalék feletti átlagos növekedést a Balatonnál és a Tisza-tónál tapasztaltuk. A forgalomszámlálás látványosan visszaigazolja a kerékpáros infrastruktúra-fejlesztések indokoltságát, a környezetkímélő közlekedési módot népszerűsítő hatásaikat is”

– idézte az MTI közleménye Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára értékelő szavait.

Neked ajánljuk
Volt Bubik a jó ügyért Kerékpáros fejlesztés Borsodban Minden korábbinál több kerékpárt szállítottak idén nyáron a balatoni kompon Kamionnyi adomány érkezett Tiszaderzsre Egyre biztosabb: megcserélődnek a Föld mágneses pólusai
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam