2021. október 17., Hedvig
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Tarts 1,5 méter oldaltávolságot! – kampány a kerékpáros-balesetek megelőzéséért

Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos Mogyoródon mutatta be a Groupama Biztosító megbízásából a biciklisek közlekedési szokásairól készített országos kutatás eredményeit – írta meg a vg.hu. Átfogó közlekedési szemléletváltással megelőzhető lenne az évi 600-650 halálos kerékpáros-baleset.

Az országos kutatás adatai szerint:

  • a kerékpárt használók rossz időben sem mondanak le közlekedési eszközükről: 42 százalék esőben, 56 százalék hidegben, és 60 százalék erős szélben is nyeregbe pattan;
  • a bringások a legnagyobb veszélyforrásnak az autósok megfelelő oldaltávolság nélküli előzését jelölték meg;
  • az autósok pedig a kivilágítatlan kerékpárosoktól tartanak leginkább. 

Révész Máriusz a vg.hu összefoglalója szerint felidézte, hogy a kerékpáros-balesetek megelőzése érdekében indították el a Tarts 1,5 méter oldaltávolságot! elnevezésű kampányt, és ezért készítették el a Közlekedő kisokos munkafüzetet is, amellyel minden évben megajándékozzák a 4. osztályosokat. A kormánybiztos hozzátette, hogy

a közlekedési ismeretek a Nemzeti Alaptantervbe is bekerültek, és az előző tanévben 96 ezer gyerek tett sikeres vizsgát.

Kerékpársávot alakítottak ki a fővárosi Villányi úton 2020 májusában Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály, Balesetmegelőzési Osztály vezetője, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság főtitkára szintén Mogyoródon elmondta, hogy

a kerékpáros-balesetek több mint negyede 16 és 20 óra között történik, a halálos balesetek 26 százaléka rossz fényviszonyok között, jellemzően a szürkületkor vagy sötétedéskor.
Az alezredes beszélt arról is, hogy a halálos kerékpáros-balesetek 58 százaléka városi környezetben esik meg.

Az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsága is támogatja a Tarts 1,5 méter oldaltávolságot! kampányt, emelte ki Berzai. Ennek jegyében felmérték országosan azokat a helyszíneket, ahol indokolt volna táblákat kitenni, amelyek figyelmeztetnek a biztonságos előzésre – fűzte hozzá Berzai Zsolt.

Neked ajánljuk
Egykor szinte Velence, ma Budapest, méghozzá két keréken Annyian vennének biciklit, hogy új márkák is megjelentek a hazai piacon A nagyvárosokban a dugók miatt a leggyorsabb közlekedési eszköz a bicikli A klímabarát innovációban látja a gazdaság jövőjét a francia elnök Mossunk okosan! Így növelhetjük ruháink élettartamát
Tovább a forrásra: vg.hu
Vissza
Hírfolyam