Kismotor vagy bicikli – Hogyan kell majd közlekedniük az e-rollerezőknek?
Elkészült és minisztériumközi egyeztetési fázisban van az a komplex KRESZ-módosítási csomag, amely többek között az elektromos rollerek problémáját is megoldja majd, nyilatkozta a telex.hu hírportálnak Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.
Azért fontos, hogy kiderüljön, segédmotoros kerékpárnak vagy kerékpárnak számít-e a Magyarországon is egyre népszerűbb e-roller, mert a segédmotoros kerékpár nem közlekedhet kerékpárúton, vezetéséhez jogosítvány kell, bukósisakot kell rajta viselni, ráadásul indexszel és féklámpával kell felszerelni – hangsúlyozza a telex.hu cikke.
A lapnak Kunhalmi Zoltán közlekedési szakértő, a KRESZ-módosítás egyik kidolgozója elmondta, hogy a javaslatban jelenleg három definíciója van az e-rollernek.
A motoros roller legalább kétkerekű, egy tengelyén kormányozott, a rajta állva utazó egyetlen személyt szállítani képes, legfeljebb 4 kilowatt teljesítményű motorral meghajtott jármű. Ezen belül:
- kis teljesítményű motoros roller az, amit legfeljebb 350 watt teljesítményű motor hajt, és sík úton önerejéből 25 kilométer per órás sebességnél gyorsabban haladni nem képes;
- nagy teljesítményű motoros roller pedig minden olyan motoros roller, amely nem számít kis teljesítményűnek.

A kis teljesítményű motoros rollerre a kerékpáros közlekedés szabályai vonatkoznának, bizonyos eltérésekkel, mint például:
- a rolleren nem szabadna utast szállítani;
- a legnagyobb megengedett sebesség egységesen 25 kilométer per óra lenne.
A nagy teljesítményű motoros roller a segédmotoros kerékpárra vonatkozó szabályokat örökölné, de:
- ezen sem lehetne utast szállítani;
- a vezetése a 16. életév betöltéséhez lenne kötve.
További részletek a telex.hu cikkében ide kattintva olvashatók.