2021. december 5., Vilma
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Itt a főváros októberi kerékpárforgalmi riportja

2021 júliusa óta kerül fel a Budapesti Közlekedési Központ honlapjára havonta a főváros kerékpárforgalmi riportja. 2017. január 1-jétől futnak be 4 helyszínről a műszeres kerékpárszámlálók által rögzített, összehasonlítható adatok, ezek segítségével elemzi a BKK a bicikliforgalom mértékét és ingadozásait.

A nemrég felkerült friss riportból kiderül, hogy 2021 októberében több mint 205 ezer áthaladást regisztráltak a 4 mérőhelyszínen a kerékpárszámlálók, ami 20 százalékos növekedést jelent a 2020. októberi adatokhoz, és 12 százalékos emelkedést a járvány előtti időszakhoz (2019. október) viszonyítva.

A napi és heti adatokat vizsgálva az is megállapítható, hogy munkanapokon többen kerékpároznak, mint hétvégén (a hétköznapi átlag 7347, a hétvégi napi átlag pedig 5119 áthaladás volt), és hogy a csapadékosabb időjárás egyelőre még kedvét szegi a Budapesten biciklizőknek. 

Emellett arra is fény derült, hogy az őszi szünet alatt átlagosan 17 százalékkal volt alacsonyabb a kerékpárral közlekedők száma, mint az azt megelőző tanítási napokon. 

Egyre népszerűbb a kerékpárszállítás a BKK járatain is Fotó: BKK

A BKK októberi kerékpárforgalmi riportja egy, a Budapesti Corvinus Egyetem által végzett kutatás eredményeit is bemutatja, amely a bubizók közlekedési szokásait vizsgálta részletesebben.

A felmérés alapján a megkérdezett MOL Bubit használók nagyjából fele kombinálja rendszeresen a közbringát más közlekedési módokkal, közülük 25 százalék nagyon gyakran (azaz nagyjából mindig), 27 százalékuk pedig gyakran teszi ezt.

A válaszadók egy tipikus útjuk során leginkább közösségi közlekedéssel (88,8 százalék), második leggyakrabban gyaloglással (39,3 százalék), azután vasúttal (23 százalék), autóval (9 százalék) vagy valamilyen autómegosztó szolgáltatással (5 százalék) szokták kombinálni a bubizást.

Az októberi riport ide kattintva elérhető, a havi riportokért pedig ide érdemes kattintani.

Neked ajánljuk
Hogyan lett Hollandia biciklis nagyhatalom? Kiadta a BKK a 2021. októberi közlekedési riportját Az európai bicikligyártás fontos központja lesz Temesvár A Növekedési Kötvényprogram a megújuló erőművek épülését is segíti Már nem szokatlan, hogy rénszarvasra vadásznak a jegesmedvék? (videóval)
Tovább a forrásra: bkk.hu
Vissza
Hírfolyam