2021. november 27., Virgil
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Zöldhullám appal a tisztább közlekedésért Bécsben

Bécs városa és a Kapsch TrafficCom kísérleti projektet indított a digitális forgalomirányítás kiépítése, valamint a biztonságosabb és tisztább közlekedés érdekében. A program részeként kifejlesztettek egy telefonos alkalmazást, melynek segítségével a kerékpárosok és az autósok optimalizálhatják a sebességüket.

A közösségi közlekedés fejlesztése, a járműmegosztó szolgáltatások bővítése és az elektromobilitás ösztönzése mellett Bécs városa a digitalizációt is beveti a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. Az intelligens és egymáshoz kapcsolódó közlekedésirányítási rendszerek nemcsak a biztonságot növelik, hanem a klímavédelemben is hasznosak, hiszen elősegítik a folyamatos haladást, így csökkentve a levegőbe kerülő szennyező anyagok mennyiségét – áll Bécs város közleményében.

Az ilyen okos közlekedésirányítási rendszerek kiépítésére indította el az osztrák főváros és a Kapsch TrafficCom a Verkehrsmanagement 2.0 nevű kísérleti projektet. A projekt részeként kifejlesztették a Grüne Welle Wien alkalmazást, amelynek használatával akár tizenöt százalékkal csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás.

A Zöldhullám alkalmazás használat közben Fotó: © PID/Christian Fürthner

A telefonos applikáció egyelőre tesztüzemben működik a város bizonyos útvonalain: a Ringstraße, a Prinz-Eugen-Straße és a Landstraßer Gürtel körül hetvenöt közlekedési lámpával áll kapcsolatban, illetve a Duna-csatorna két oldalán tizenhét kilométeren kapcsolódik a rendszerhez.

Az autósok és biciklisek ezeken a vonalakon személyre szabottan, valós időben követhetik nyomon, milyen szabályos sebesség mellett érhetik el a következő zöld lámpát. Így kevesebb energiával, üzemanyag-hatékonyan biztosítható a folyamatos haladás.

Ha a teszt sikeres lesz, a következő években a fő közlekedési útvonalakon mind a hatszáz jelzőlámpát bekapcsolják a digitális forgalomirányításba.

De Bécs további lépéseket is terve. A hálózatba kötött közlekedési lámpák az aktuális forgalmi helyzethez tudnak majd igazodni, például automatikusan zöldre vált majd a lámpa, ha közeledő villamost észlel. Az intelligens navigációs rendszerek pedig nemcsak a dugókat kerülik majd el, hanem az olyan érzékeny területeket is, mint például az iskolák, így téve biztonságosabbá ezeket a helyeket.

Neked ajánljuk
A látássérültek számára veszélyt jelentenek a széthagyott rollerek Kiadta a BKK a 2021. októberi közlekedési riportját Reális-e az ammóniameghajtás mint zöld megoldás? Elválnak a felmelegedés miatt a hűségükről ismert albatroszpárok? (videóval) Új eszköz segíti a természet helyreállításán fáradozókat
Tovább a forrásra: eurocommpr.at
Vissza
Hírfolyam