Új korszak kezdődik a bécsi közösségi közlekedésben
Negyven év után új, modern metrószerelvényekre szállhatnak át a bécsi közösségi közlekedés utasai. A 2022-ben munkába álló X-Wagenek Bécs első generációs metrószerelvényeit, az „ezüstnyilakat” fogják váltani. Az új szerelvények modern külsővel, nagyobb belső térrel és innovatív utastájékoztatási rendszerrel érkeznek.
Az utazóbarát digitális tájékoztatórendszert a Siemens Mobility és a Wiener Linien közösen fejlesztette, méghozzá kifejezetten Bécsre szabva – adta hírül Bécs Város Külképviseleti Irodája.
Az ajtók fölött csúcstechnológiás kijelzőket helyeznek el, melyek valós idejű információkkal látják el az utasokat.
A megállóban éppen zárva maradó ajtók fölött egy digitális Bécs-térképen mutatják majd a képernyők a jármű valós helyzetét, a haladási irányt és a következő megállókat. A nyíló ajtók fölött pedig az átszállási lehetőségeket, a többi jármű érkezését és az esetleges késéseket ellenőrizheti az utazóközönség.
A képernyőkről a közösségi közlekedés aktuális változásai is leolvashatók lesznek, sőt, a liftek állapotát is jelezni fogja a rendszer a tervek szerint.
David Bohmann_PID.jpg)
Az új metrószerelvények az osztrák fővárosban készülnek, a Siemens simmeringi műhelyében. A cég eddig két szerelvényt szállított le a bécsi közlekedési vállalatnak, ezeket most tesztelik.
A Wiener Linien összesen 34 metrókocsit rendelt, melyek először az U1, U2, U3 és U4 metróvonalakon, később pedig a megújult U5-ös szakaszon állnak forgalomba. Az X-Wagenek vezető nélkül közlekednek majd.
Az új szerelvényeket kimondottan a bécsiek ízlésének megfelelően alakították ki, a leendő utazóközönség még abba is beleszólhatott, hogy milyenek legyen az ülések.