2022. május 26., Evelin, Fülöp
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Minden, amit tudni akartál az autómegosztásról

Az autómegosztás gyógyír lehet a nagyvárosok nagy forgalommal összefüggő problémáira, mint például a szmogra, zajra és a dugókra. De vajon megéri-e? A hvg.hu cikkéből kiderül, hogy a carsharing kényelmes és praktikus megoldás, és bár olcsóbb, mint saját autót tartani, de nem a legolcsóbb közösségi közlekedési forma.

A carsharing kevesebb fejfájással és kiadással jár

Az autótulajdonosoknak az autóba fektetett pénzösszegen túl számolniuk kell adókkal, biztosításokkal, autópálya-matricákkal és útdíjakkal, parkolási díjakkal, üzemanyagköltséggel, szervizeléssel, amortizációval és így tovább. Az autómegosztó szolgáltatások az anyagi és mentális terhek nagy részét egyszerűen leveszik az autós válláról.

A saját autók csak állnak a ház előtt

A saját tulajdonú autók élettartamuk jelentős részét a parkolóban töltik, kihasználatlanul. Az autómegosztó szolgáltatások segítségével ilyesmi fel sem merülhet, hiszen ugyanazt az autót egy napon egy meghatározott területen többen is használják, és az autósok percdíjalapon csak az autóval töltött hasznos idejükért fizetnek.

Az autómegosztó szolgáltatás kezelőfelülete Fotó: MTI/Kovács Attila

Praktikus és hatékonyságra ösztönöz

Autómegosztást használva tényleg csak akkor száll be a kocsiba az ember, amikor indokolt. Egy 20-25 perces belvárosi út a Share Now autóiban például 1300 forintba kerül, ami több a 350 forintos vonaljegy áránál – írja a hvg.hu. A carsharing így a programok és utazások időhatékony megszervezésére sarkallhat.

Már nem csak rövid városi utakra

Az átlagos utazási idő a 2020-as 53-ról 87 percre emelkedett, így az autók kihasználtsága is megháromszorozódott – derül ki a Share Now közleményéből. Bár továbbra is a percdíjas bérlések a legjellemzőbbek, a felhasználás folyamatos bővülése azt mutatja, hogy egyre népszerűbbek a többórás vagy többnapos utak – részletezi a legfrissebb tapasztalatokat a szolgáltató.

Kényelmesebb, de nem olcsóbb

A példaként használt négyfős, kétnapos siófoki nyaralás útiköltsége a fővárosból indulva vonattal fejenként körülbelül 5 ezer forint volna, míg egy bérelt Fiat 500-assal a bérleti díjat és az extra kilométereket összeadva fejenként 7410 forint jönne ki. Kicsit drágább tehát négy főre kocsit bérelni, mint vonatozni, de a különbségért kárpótolhatja a nyaralókat a rugalmasság és a kényelem.

Neked ajánljuk
A Stellantis hisz az autómegosztás jövőjében Újbuda sem maradt új Bubi-állomások nélkül Környezetszennyezés = elhízás? A helytelen földhasználat és az aszályok is növelik az Irakot sújtó porviharok gyakoriságát Új óriásszalamandra-fajra bukkantak Kínában (videóval)
Tovább a forrásra: hvg.hu
Vissza
Hírfolyam