Sok kihívás áll a fenntartható repülőgép-üzemanyag előtt
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség vezetője, Willie Walsh a mennyiségi igényeknek való megfelelést tartja a fenntartható repülőgép-üzemanyag (Sustainable Aviation Fuel, SAF) előtt álló egyik legnagyobb feladatnak. A SAF jelenlegi ára nagyjából két és félszerese a hagyományos kerozin árának.
A greendex.hu cikke szerint Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség vezetője arra is kitért a CNBC összeállításában, hogy a légitársaságok már most 14 milliárd liternyi fenntartható repülőgép-üzemanyagra adtak le rendeléseket.
Walsh azt várja, hogy a SAF-termelés 2025-re eléri majd a 7,9 milliárd litert, mely az iparág teljes üzemanyag-felhasználásának 2 százalékára rúgna, hogy aztán a folyamatosan bővülő termelés mellett a század közepére akár 449 milliárd literig érjen, ami már az ágazat szükségletének 65 százalékát is fedezhetné.
A szakember azt is elmondta a CNBC weboldalán látható videóban, hogy a SAF miatti többletköltségek jelentős része várhatóan a fogyasztókra hárul majd, ám úgy véli, az emberek hajlandók lesznek megfizetni egy fenntarthatóbb üzemanyag árát.
