Mítoszok és valóság az autómegosztásban
Egyre felkapottabb közlekedési mód hazánkban is a carsharing, azaz a közösségi autózás, de még így is sok tévhit él a fejekben azzal kapcsolatban, ez a szolgáltatás hogyan is működik, mire való és mire nem. A telex.hu Share Now által támogatott cikke igyekszik megválaszolni minden felmerülő kérdést, mi ezek közül szemezgettünk.
Elhagyhatom vele a zónát?
Külföldre ugyan nem lehet kirándulni a Share Now által kínált autókkal, de el lehet velük hagyni a zónát, azaz a Budapesten belüli, mintegy 100 négyzetkilométeres szolgáltatási területet. Az autók akár több napos belföldi nyaraláshoz is kibérelhetők, de magát a bérlést mindig csak a budapesti zónában lehet elkezdeni, majd végül ide is kell visszatérni a bérlés lezáráshoz.
Nem túl drága?
A Share Now kínálatában is megtalálható modellek saját autóként, 6 ezer kilométer használattal számolva nagyjából 800 ezer forintba kerülnek évente. Ebből az összegből már igencsak sokat lehet autózni autómegosztóval is: belefér heti két-három használat és akár pár hosszabb út is.

Mi a helyzet a parkolással?
A zónában a benzines és az elektromos bérautóknak is ingyenes a parkolás, leszámítva néhány speciális esetet: behajtási engedélyes utcákra, időkorlátos helyekre vagy magánkézben lévő parkolási területekre nem vonatkozik a kedvezmény. A kerületek által létrehozott lakossági parkolókban pedig egyelőre nem állhatnak meg autómegosztós járművek a helyi lakosoknak fenntartott idősávban.
Kutya, cica jöhet?
Nem kell otthon hagyni a kis kedvenceket, de kisállatot szállítani kizárólag csak zárt hordozóban szabad – ahogy egyébként a saját autóban is biztonságos lenne.
Aki arra is kíváncsi, hogyan megy az autómegosztós ingyenes tankolás, kell-e félni a szolgáltatástól a koronavírus-járvány idején, vagy éppen milyen vezetni az automata és az elektromos autókat, az kattintson a Share Now és a telex.hu cikkére.