2019. október 15., Teréz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A Toyotával Japán lehetne a hidrogénalapú üzemanyag bölcsője

Japán a hidrogénben látja a megoldást arra, hogy megszüntesse az importált olajtól és földgáztól való függését. Ebben sokat segíthet a Toyota: a márka ugyanis a Holland Energiakutatási Intézettel karöltve dolgozik egy olyan technológia kifejlesztésén, amely napenergia segítségével, párás levegőből képes hidrogént előállítani.

A Toyota már nem csupán sorozatgyártott hidrogén-üzemanyagcellás személyautót kínál (ilyen például a Mirai is, amelyről itt írtunk korábban), de a vállalat Motomachi üzemében hadrendbe álltak a technológiával meghajtott targoncák, és sorozatgyártásra készek a vállalat hidrogén-üzemanyagcellás busz (Sora) és teherautó (Portal) prototípusai is. 

A márka ezenfelül számos, a hidrogén széles körű felhasználását célzó kísérleti projektben vesz részt, az ipari és lakossági felhasználástól a hajózásig, és a Japánban üzemelő hidrogéntöltő állomások számának növelésében is szerepet vállal. 

A Toyota ráadásul nemrég bejelentette, hogy

olyan kutatási projektbe kezd, amely az energiaipar kulcsfontosságú szereplőjévé teheti a hidrogént.

Toyota Mirai Fotó: Toyota

A Toyota Európa a Holland Energiakutatási Intézettel (Dutch Institute for Fundamental Energy Research) együttműködve dolgozik egy olyan eszközön, amely

napsugárzás hatására hidrogént állít elő párás levegőből.

Ez a szilárdtest fotoelektrokémiai cella tökéletesítve és nagyobb léptékben megvalósítva akár otthonok vagy autók energiaellátására is alkalmas lehet. Ez egyike azoknak az ígéretes technológiáknak, amelyek a környezetet szennyező fosszilis üzemanyagoktól való függőségünk enyhítésére a sokak által alkalmasnak vélt hidrogént mint energiaforrást igyekeznek hasznosítani.

Szemben azokkal a folyamatokkal, amelyek szennyező energia felhasználásával állítanak elő hidrogént, a Toyota projektje ezt kizárólag napfény és levegő felhasználásával valósítaná meg.

A kutatási projekt szorosan kapcsolódik ahhoz az újult erővel ébredő kezdeményezéshez, amivel a japán gazdaság a hidrogén felé fordul. A japán gazdasági, kereskedelmi és ipari minisztérium (METI) 2016-ban elhatározta, hogy 2020-ra mintegy 40 ezer hidrogén-üzemanyagcellás gépkocsinak (FCV) kell közlekednie Japán útjain. A METI a várakozások szerint 2020-ig  legalább 108 milliárd jennel (975 millió dollár) finanszírozza a hidrogénprojekteket. 

Neked ajánljuk
Ideje sportot csinálni a megújuló energiából 10 évet kell várni a hidrogénhajtású autók áttörésére? A génszerkesztéssel szarvatlanított marhák átörökítik utódaikba a szarv hiányát Videó: így fejlődött a vízügyek kezelése az elmúlt évtizedekben Ősi módszerekkel a klímabarát otthonokért
Tovább a forrásra: markamonitor.hu
Vissza
Hírfolyam