2020. június 3., Klotild
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Megújuló kreativitás egy magyar cégtől: itt a napelemes térkő

Napelemes térköveket építettek egy családi ház előtt található autófeljárójába Kecskeméten. A közel 10 négyzetméter nagyságú speciális térburkolat egy év alatt egy átlagos magyar háztartás éves energiafogyasztásának a felét fedezi.

„Nem a tető az egyetlen olyan felület, amely napsugárzásnak van kitéve. A járdák, autófeljárók és egyéb burkolt felületek szintén rengeteg napenergiát nyelnek el napközben. A Platio járható napelemek segítségével most már lehetségessé vált ennek a hasznosítása is” – mondta Sziszák Imre társalapító és mérnök. A fejlesztők célja, hogy esztétikusan ötvözzék a napelemes technológiát a dizájnnal, ezáltal a megújuló energiaforrásokat az otthoni környezet részévé tegyék.

Az új napelemes technológiát először alkalmazták kertes háznál.

Fotó: Platio

Így működik

A járólapban található nagy teljesítményű napelemcellák összegyűjtik a burkolatra sugárzott napenergiát, és hasznosítják azt a háztartás számára. A felületén csúszásmentes, edzett üveglapokat helyeztek el, amelyek védik a napelemcellákat, amik így akár az autók terhelését is elbírják. A napelemes technológia térburkolatban való alkalmazásával sokkal nagyobb felület áll rendelkezésre a napenergia gyűjtésére.

Mint kiderült, a technológia segítéségével a villanyautók megújuló energiával való ellátása is megoldható. A cég eddigi projektjeiről itt írtunk korábban. 

A Platio először a magyar otthonok számára teszi lehetővé az új napelemes technológia alkalmazását. A 10-től  akár 30 négyzetméterig is méretezhető rendszerek autófeljárókon, járdákon, kerti ösvényeken, teraszokon vagy akár erkélyeken is kiépíthetők. 

Forrás: Platio/Youtube
Neked ajánljuk
Szolárhűtőt fejlesztettek az áram nélküli afrikai térségekbe Íme a napelem, amely levegőből nyert vízzel hűti magát Látta már a világ megújulóenergia-térképét? Önkéntes tűzoltók segítettek Letenyén Az internetre költözik a zöldülők vására
Tovább a forrásra: automotor.hu
Vissza
Hírfolyam