2020. szeptember 30., Jeromos
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás
Járműipar 

Önjáró villanybuszalvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem

Elektromos meghajtású, önjáró, intelligens szervizképességű autóbusz-alvázcsalád fejlesztését kezdte meg az Ikarus Járműtechnika Kft. és az Óbudai Egyetem konzorciuma. 

Járműipar 

Hidrogénmeghajtású repülők tervét mutatta be az Airbus

Az Airbus három különböző, hidrogénmeghajtású repülőgép koncepciójával demonstrálta, hogy milyen lehet a jövő környezetbarát utasszállítója. Az első példányok már 2035-ben forgalomba állhatnak.

Járműipar 

Kettő az egyben: itt az autó-bicikli

Ma már számtalan lehetőségünk van arra, hogy emissziómentesen közlekedjünk. Szerencsére érdekes, innovatív járművekből sincs hiány: nemrég például a Canyon rukkolt elő egy kicsiny, városi közlekedésre szánt autó-bicikli hibriddel, amelynek hamarosan a prototípusát is megcsodálhatjuk. 

Járműipar 

Napelemek az autón

A járművek tetejére telepíthető napelemeket még mindig sok kétkedés fogadja. Bár egy-két kísérleti járművet leszámítva a fotovoltaikus tetők még nem képesek teljesen feltölteni a villanyautókat, a technológia így is sokat fejlődött az évek során.

Járműipar 

Már készül az önvezető villanyautóknak szánt alagútrendszer

Elon Musk rendszerint olyan ötletekkel áll elő, amelyekről sokan elsőre azt mondják, lehetetlen megvalósítani. Aztán persze – ahogy az lenni szokott – a Tesla vezére „elcsicsergi” a megdöbbentő eredményeket. Így volt ez most is: Musk bejelentette, hogy már majdnem elkészült az első, publikus használatra szánt alagút, amely a túlzsúfolt városok autós közlekedését orvosolná.

Járműipar 

Benzines autó napelemmel?

A pick-upok gyakori kiegészítője a platófedél, amely nemcsak a rakományt védik a lezuhanástól és az időjárástól, hanem akár aerodinamikai előnyt is jelenthet. Miért ne lehetne napelemekkel is ellátni az ilyen burkolatokat? 

Járműipar 

Teherszállító vitorlást tervezett egy svéd cég

Bár a vitorlás hajók a gőzmozdonyokkal vagy az ökrös szekerekkel ellentétben soha nem tűntek el teljesen, ma már főként csak sportolók, halászok, hobbivitorlázók használják őket. Az idők viszont változnak, és ahogy egyre nagyobb igény mutatkozik a zöld közlekedésre, úgy jelenhetnek meg a széllel hajtott hajók is újra a tengereken.

Járműipar 

Bemutatkozott a magyar hidrogénüzemű kishajó

A Balaton Boat Show idei sztárszereplője egyértelműen az első magyar fejlesztésű hidrogénüzemű üzemanyagcellás kishajó volt. A Balatonkenesén bemutatott jármű fontos szerepet játszhat a Balaton tisztaságának megőrzésében. 

Járműipar 

Kiugrottak a napelemes repülőgépből

 A SolarStratos napelemes repülőgépe a napokban a fedélzetén két személlyel szállt fel, és 1520 méterre emelkedett, amikor a csapat alapítója, Raphael Domjan kiugrott a gépből. Az akcióval csupán azt akarták demonstrálni, hogy például az ejtőernyőzés is lehet klímabarát sport. 

Járműipar 

A Lucid-ígéret: 700 kilométer, egyetlen töltéssel

A villanyautókra specializálódott amerikai gyártó 2016-ban mutatta be első modelljét Air néven. Ha minden a tervek szerint halad, akkor az idei évtől már Európában is előrendelhető lehet a 700 kilométeres hatótávot ígérő járgány. 

Járműipar 

Épül a világ első személyvonat-hidrogénkútja

Németországban bejött a hidrogénvonatozás kísérleti programja: Alsó-Szászországban ugyanis elindult a világ első, személyvonatoknak készülő hidrogén-töltőállomásának építése. 

Járműipar 

Tesla-motort kapott Magnum Ferrarija

Újabb ikonikus járgányt gondoltak újra: ezúttal Thomas Magnum magánnyomozónak, avagy az őt alakító Tom Sellecknek köszönhetően híressé vált üvöltő klasszikust, a Ferrari 308 GTS-t alakították elektromossá.

Járműipar 

Több mint 30 évet is kibírhat a Toyota akkumulátora

Az idei olimpián, Tokióban mutatkozott volna be a Toyota által fejlesztett forradalmi szilárdtest akkumulátor, amely több mint 30 évet is kibírhat. A különleges szerkezetről Keiji Kaita, a vállalat hajtásláncokkal és akkumulátorokkal foglalkozó ügyvezetője árult el néhány érdekes részletet. 

Járműipar 

A hidrogénmeghajtású kamionok még az elektromos társaikat is beelőzhetik?

A járműipar fokozatosan elszakad az olajalapú energiahordozóktól. A jövő az elektromos hajtásé, ugyanakkor egyre inkább fókuszba kerül a hidrogén-tüzelőanyagcella is – utóbbinak a kamionok lehetnek az előfutárai.

autoszektor.hu
Járműipar 

Tengernyi segítség a villanyautózás jövőjéért

A szakértők szerint a villanyautók dinamikus térnyerése a következő években a lítium iránti kereslet megháromszorozódásához vezethet. Ezért is kaphat fontos szerepet a Stanford Egyetem felfedezése: a tudósok ugyanis rájöttek, hogyan vonhatják ki a könnyűfémet a tengervízből. 

Járműipar 

Közel a valódi önvezető autó?

Elon Musk meg van győződve róla, hogy még idén elkészülhet az ötödik szintű járműtechnológia, amelynek köszönhetően már nem lesz szükség sofőrre az önvezető villanyautókban.

Járműipar 

Új fejezetet nyithat az Audi legújabb csodaautója

Az Audi is tele van tervekkel, nemrég például bemutatta legújabb csodafegyverét, az A9 e-tront. A csúcstechnológiás villanyautó az újonnan alapított Artemis első projektjeként, 2024-ben kerülhet a kereskedésekbe. 

Járműipar 

Vezeték nélküli e-taxi-feltöltő rendszeren dolgozik a Jaguar Land Rover

A villanyautók piacán sorra követik egymást az innovációk. A Jaguar Land Rover például több partnerrel együttműködve dolgozik egy vezeték nélküli e-taxi-feltöltőrendszer kifejlesztésén a norvég fővárosban. 

Járműipar 

Meglepetések a Jaguar I-PACE-nél

A Jaguar számos újdonságot jelentett be a tisztán elektromos I-PACE modelljéhez. Sok más mellett ilyen a gyorsabb töltési lehetőség AC-hálózaton, illetve a megújult infotainmentrendszer.

villanyautosok.hu
Járműipar 

Tisztán suhan a repülő napelemes csónak

A Szentpétervári Műszaki Egyetem mérnökei nem akármilyen találmánnyal rukkoltak elő: megalkották ugyanis a világ első pilóta nélküli, napenergia-meghajtású párnahatás-járművét, amely történetesen egy csónak.