2020. január 27., Angelika
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Lina, a cuki cukorrépa autó

A világ tudósai folyamatosan azon dolgoznak, hogy megoldást találjanak a közlekedés által okozott károsanyag-kibocsátás megfékezésére. Az örömteli innovációknak köszönhetően már számos alternatív üzemanyag létezik. De mi a helyzet az autók karosszériájával? Holland egyetemisták erre a kérdésre találták meg a választ: megalkották Linát, a világ első autóját, amely nem acélból, hanem lenből és cukorrépából készült.

így mutatták be Linát Fotó: youtube.com

Minél kevésbé igényel fosszilis energiahordozókat a jármű alapanyagainak legyártása, annál zöldebb és környezetkímélőbb a négykerekű. Minél könnyebb az autó, annál energiahatékonyabb a meghajtása.

Ezt a két célt tartották szem előtt a hollandiai Eindhoven University of Technology diákjai, akik előálltak egy olyan autóval, mely javarészt biológiailag lebomló anyagokból áll.

Az egyetem diákjai Lina névre keresztelték autójukat, melynek alvázát, karosszériáját és belsejét is lengyantából állították elő. (A len előnye, hogy mérsékelt éghajlati övben is termeszthető.) A lengyantát cukorrépából készített bioműanyaggal elegyítették.

Az így létrejött anyag sűrűség-súly hányadosa nagyjából megegyezik az üvegszáléval. Csak a kerekek és a rugózat nem készült bioanyagból. A kocsi mindössze 310 kilót nyom, és akkumulátorokkal működik. Végsebessége azonban mindössze 80 kilométer/óra.

A holland közlekedési hatóság már megadta az útrabocsátási engedélyt a járműnek, habár az ütközési tesztek még hátravannak, ezért pontosan még nem tudni, mennyire bírja a biomatéria a nyomást és ütődést.

Hogy nemcsak néhány mérnökhallgató agymenéséről van szó, hanem iparági tendenciáról, k+f-trendről, azt jól jelzi, hogy Japánban cellulóz felhasználásával igyekeznek autót készíteni, a Ford pedig a bambusznád alkalmazásával kísérletezik.

Neked ajánljuk
Átlépte a 100 milliárd dollárt a Tesla piaci tőkeértéke Tesla, gyere ide! Két év múlva már csak villanybuszok állíthatók forgalomba a hazai tömegközlekedésben A karbonsemleges működés már kevés Mókás szemétevő malommal tisztul a baltimore-i kikötő
Tovább a forrásra: piacesprofit.hu
Vissza
Hírfolyam