2018. augusztus 15., Mária
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

A BMW megtöri a csendet?

Sokan egyetlen dolog miatt sajnálják, hogy az elektromos autók szépen lassan átveszik a hatalmat a belső égésű erőforrásoktól, ez pedig a hangaláfestés: hiába lehet egy suttogó villanyos jóval gyorsabb bármilyen benzines vagy dízel erőforrásnál, a hat-, nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres egységek vérpezsdítő dallamait sosem tudják majd utánozni. Vagy mégis? A BMW serényen dolgozik azon, hogy az elektromos autók is hallassák a hangjukat.

A BMW már korábban is alkalmazta az Active Sound Design névre keresztelt rendszert, amely tulajdonképpen észrevétlenül juttatja be az erőforrás hangját az utastérbe a hangszórókon keresztül.

Zene a fülnek: a BMW Active Sound  Fotó: Youtube

A jövőben is valami hasonló lehet a megoldás azzal a különbséggel, hogy ezúttal egy hangot is kreálniuk kell a bajoroknak, ami nemcsak befelé, de kifelé is szól. Ez biztonsági szempontból is fontos, ugyanis például az Egyesült Államokban már el is fogadtak egy törvényt, amely szerint 2019. szeptember 1-jétől minden tisztán elektromos közlekedésre alkalmas autó esetében be kell majd szerelni egyfajta jelzőrendszert a gyalogosok számára – a hatóságok szerint ezzel évente legalább 2400 sérülést lehet elkerülni.

A témában Andres Wilde, a BMW egyik magas rangú vezetője szólalt meg:

„A laboratóriumban múlt héten már dolgoztunk az ügyön. Nagyon nehéz lenne leírni ezt a hangot, nem lehet elénekelni. Nem egyszerű ezt a hat- vagy nyolchengeresekhez hasonlítani.”

Valószínűleg nem kell már túl sokat várnunk, hogy kiderüljön, miről is van szó, ugyanis a BMW 2025-ig 25 elektromotorral szerelt autót ígért, amelyekből 12 tisztán elektromos lesz.

Neked ajánljuk
A villanyautó-töltés is lehet zöldebb A BMW iX3 újraírja a jövőt? Stratégiai megállapodás a zöldebb Budapestért Idén még zöldebb a Sziget Olcsóbbak lesznek az újrahasznosított PET-palackok Franciaországban
Tovább a forrásra: autopult.hu
Vissza
Hírfolyam