2019. július 20., Illés
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Jövőre már tényleg jöhetnek a külső légzsákok

Akár negyven százalékkal is csökkenthetik a balesetek súlyosságát az autón kívül nyíló légzsákok – mondják az ilyen eszközöket fejlesztő ZF-nél. Évek óta dolgozik rajta, de már látja a szériaközeli állapotot a beszállítócég. A külső légzsákokkal szerelt járművek a 2020-as évek elején kerülhetnek forgalomba. 

A német konszern évek óta dolgozik külső légzsákjain. Maga a műfaj nem az ő találmányuk, az akkor még független, azóta már a ZF-hez tartozó TRW öt éve kezdte népszerűsíteni saját fejlesztéseit, a Volvo pedig már szériában megcsinálta a motorháztető és a szélvédő közé telepített légzsákot a V40-esen, de a ZF ennél messzebb menne. Az ő rendszerük nem a gyalogosvédelemnek szól, az autó oldalsó, külső felületeire rányíló nagy légzsákokkal csökkentenék az ütközések erejét. 

A ZF, a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak egyike által fejlesztett külső légzsákok elsősorban az ütközések erejét mérsékelnék Fotó: totalcar.hu

A cég friss közleményében arról ír, saját belső tesztjeiken negyvenszázalékos sérüléscsökkenést mértek a légzsák hatására. 

Külső zsákjaik két-háromszor nagyobbak, mint a legnagyobb belső függönylégzsákok, így ezeket több fúvóka fújja egy időben, az anyaguk pedig ugyanolyan szövet, mint amiket az utastér légzsákjaihoz használnak. A rendszer része egy radarokból és lidarokból álló hardver is, illetve saját szoftver. Ezeket így együtt kínálják majd a gyártóknak, ha eljön végre a szériaállapot.

Jövőre már bemutatják a kész rendszert nyilvános bemutatókon, azzal hozzák meg az autógyártók kedvét. Ha gyorsan megjönnek az első megrendelők, a húszas évek elején valamikor forgalomba kerülhetnek az első ezzel szerelt autók. 

Neked ajánljuk
Zéró emisszió és maximális teljesítmény: debütált a napelemes autó A világ első kizárólag napenergiával működő vonata Jöhetnek a színes napelemek? Budapesten egyre nagyobb teret nyer magának a távhő Tudja, mennyi mindenre jó az erdei szederlevél?
Tovább a forrásra: totalcar.hu
Vissza
Hírfolyam