2019. május 21., Konstantin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát Székesfehérváron

Bemutatták az Ikarus és a kínai CRRC Urban Traffic magyarországi vegyesvállalata, az Electrobus Europe első, tisztán elektromos meghajtású buszát Székesfehérváron. A tesztüzem, majd a sorozatgyártás jövőre indul, és a hazai mellett az európai piacokat is megcélozhatják.

Széles Gábor, az Ikarus elnöke elmondta, hogy több mint egyéves munka előzte meg a prototípus bemutatását, amelyben „a CRRC elektromos hajtásláncokkal kapcsolatos világszínvonalú ismeretei összekapcsolódnak az Ikarus vázgyártási tapasztalatával”. 

Ku Ji-feng, a CRRC igazgatósági elnöke hangsúlyozta, hogy a típussal elindulhat „a magyar nemzeti márka” újbóli felfutása, és még több munkahely jöhet létre az Ikarusnál. A termékkel megcélozhatják az európai piacokat – tette hozzá.

Az IC 1211 U típusú kínai–magyar elektromos busz 2019 elején tesztelési céllal járja majd Székesfehérvár útjait Fotók: Simon Erika és Molnár Artúr/azuzlet.hu

A CityPioneer nevű alacsony padlós jármű meghajtásáról egy 240 kilowattos állandó mágneses szinkronmotor gondoskodik, a 313 kilowattos akkumulátorcsomaggal 200-260 kilométer megtételére alkalmas, a teljes töltöttséghez 5-6 óra szükséges.

A sajtótájékoztató keretében együttműködési megállapodást írt alá Székesfehérvár önkormányzata, az Ikarus vállalatcsoport és a CRRC a város zöld közlekedési stratégiájának megalkotásáról és a CityPioneer busz 2019-es tesztüzembe állításáról.

Az MTI kérdésére Széles Gábor elmondta: egy 12 méteres, dízelmotoros autóbusz ára 70-80 millió forint között van, az elektromos buszuk körülbelül 120 millió forintba kerül majd. Megjegyezte, hogy az e-busz megtérülési ideje azonban jóval rövidebb.

Székesfehérvár mellett Szeged, Zalaegerszeg és Miskolc is érdeklődik az e-busz iránt

Közölte, hogy jövőre minimum 200 elektromos buszt fognak gyártani, az azt követő évben ezret, majd szeretnék felfuttatni az éves gyártást háromezerre. 

Az Electrobus Europe Zrt. 2019 folyamán további kínai–magyar fejlesztéseket tervez, várhatóan 2019 második felében egy midi és egy csuklós elektromos busz prototípusa is megérkezik a most bemutatott jármű mellé.

Neked ajánljuk
A MOL Next-E töltői már Horvátországban is elérhetőek Az eperrel, a görögdinnyével és a paprikával is csalnak, hogy az magyar Hallott már a hóenergiáról? A műanyag zacskók azonnali betiltását sürgeti a német fejlesztési miniszter Lefotózták az első tisztán elektromos Škodát
Tovább a forrásra: azuzlet.hu
Vissza
Hírfolyam