2019. július 16., Valter
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Jöhetnek a tisztán elektromos repülők?

A repülők károsanyag-kibocsátása komoly akadályt jelent a klímaváltozás elleni harcban. A tudomány is megpróbál megoldást találni a problémára: Amerikában például jelenleg a légi közlekedési eszközök meghajtásához kellően magas energiasűrűségű hidrogéncellákon dolgoznak.

Kriogenikusan (mélyhűtéssel) cseppfolyósított hidrogénnel hajtott villanyrepülőt  építenek az Illinois-i Egyetem kutatói. 

Azért a hidrogénre esett a választás, mert egyre költséghatékonyabb az alkalmazása a közlekedésben. A jelenlegi hidrogéncellák energiasűrűsége azonban túl alacsony ahhoz, hogy egy sugármeghajtású repülőt működtetni tudjanak.

A hidrogén kriogenikus lehűtése ugyanakkor kellően növelheti a cellák energiasűrűségét ahhoz, hogy a légi közlekedésben is hasznukat lehessen venni.

Lendületet kaphatnak az elektromos repülők Fotó: Illinois-i Egyetem

„Az elmúlt években a nem kriogén gépeken és hajtásokon eszközölt fejlesztések a kereskedelmi regionális sugárhajtású repülőgépek elektromos üzemeltetését közelebb hozták a valósághoz, de páratlan teljesítménysűrűségük és hatékonyságuk miatt a nagy repülők „Szent Gráljai” továbbra is a működő kriogén rendszerek maradnak” – fogalmazott Kiruba Haran villamosmérnök.

A NASA egyébként idáig 6 millió dollárral támogatta a fejlesztéseket. „A projekthez kialakított partnerségek számunkra lehetővé teszik, hogy az ezen a területen létező jelentős technikai akadályokat legyőzzük” – tette hozzá a szakember.

Neked ajánljuk
Zéróemissziós kompok állnak szolgálatba az amerikai vizeken Zéróemissziós kompok állnak szolgálatba az amerikai vizeken Zéró emissziót ígérnek az európai repterek Fejleszti termékei energiahatékonyságát a Rockwool Az EU az Energia Charta Egyezmény korszerűsítését sürgeti
Tovább a forrásra: gyartastrend.hu
Vissza
Hírfolyam