2019. június 25., Vilmos
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Meghódíthatja a világot a sűrített levegővel hajtott járművek egri versenye

Jövőre az Innovációs és Technológiai Minisztérium is beszáll a Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny finanszírozásába, mivel szeretnék világméretűvé bővíteni a rendezvényt – közölte György László, a tárca gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára.

György László hangsúlyozta: a Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny olyan kezdeményezés, amely különleges ösztönzést ad a műszaki érdeklődésű fiataloknak. Kiváló pedagógiai módszerként ezek a megmérettetések fiatalok tömegeinek érdeklődését keltik fel a természettudományok iránt – tette hozzá, megjegyezve: míg 2010-ben a felsőoktatásban tanulók 22 százaléka járt természettudományi és műszaki képzésre, addig arányuk mára elérte a 30 százalékot.

„A kormány ezt az arányt további tíz százalékkal szeretné növelni a következő években, hiszen e szakterületek vezérlik az innovációt” – mondta az államtitkár, hozzátéve, hogy ennek jegyében

a következő három évben 8 milliárd forintot költ a kabinet arra, hogy az egyetemek elefántcsonttornyát összetörje, és összekösse azokat az üzleti világgal, ahogyan ez a verseny is teszi.

Pillanatkép a nemzetközi Aventics Pneumobil versenyről Fotó: MTI/Komka Péter

Andreas Ostermann von Roth, az Aventics operatív vezérigazgatója elmondta, immár tizenkettedik alkalommal mérték össze tudásukat a sűrített levegővel hajtott járművek építői Egerben: a versenyen 7 ország 23 egyeteméről verbuválódott 38 csapat mérnökhallgatói álltak rajthoz.

Már most is sokan rajonganak a versenyért Fotó: MTI/Komka Péter

Az egri Érsekkertben rendezett megmérettetésen a fiatalok idén is három versenyszámban álltak rajthoz: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik a legnagyobb távolságot képes megtenni a kijelölt pályán a kötelező minimális óránkénti 15 kilométeres átlagsebesség mellett. Az ügyességi futamon a versenyzők szlalompályán mutathatják meg pneumobiljuk irányíthatóságát, míg a gyorsulási szám után az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. Magyarországot tíz műszaki egyetem képviseli.

A szombat délután zárult versenyt az idén is magyar csapat nyerte: a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Műszakik AiR-115 Team nevű csapata szerezte meg az első helyet az Emerson-csoport által rendezett esemény zárónapján. 

Neked ajánljuk
Számít a forma: bemutatkozott a Flying-V Friss ötletekkel zöldül a söripar Elektromos fagyis autóval gurul a Nissan a nyárba Ázsia is beszáll a műanyagszennyezés elleni harcba Ha péntek, akkor klímatüntetés
Tovább a forrásra: kormany.hu
Vissza
Hírfolyam